۲ میلیارد دلار ارز برای دارو تامین شد

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: ۲ میلیارد دلار ارز برای دارو به همت شهید رئیسی در سال گذشته تامین شد.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد افزود: بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان ارز تأمین شده حوزه دارو در سال گذشته دو میلیارد دلار بوده است.

وی، با اشاره به میزان تخصیص و تأمین ارز به تفکیک گروه کالایی در سال ۱۴۰۲، گفت: در حوزه دارو، ماده اولیه دارویی و ملزومات دارویی، بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان تخصیص ارز ۲.۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی، حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارز نیمایی و در مجموع ۲.۶ میلیارد دلار بوده است.

هیراد تصریح کرد: میزان ارز تأمین شده ۱.۸ میلیون دلار ارز ترجیحی، حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارز نیمایی و در مجموع حدود دو میلیارد دلار بوده است.

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو همچنین از به‌روزرسانی هزینه‌های تولید و پیگیری پیوسته تخصیص و تأمین فیش‌های ارزی صنعت دارو در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

۲ میلیارد دلار ارز برای دارو تامین شد

به گزارش ایرنا و بر اساس گزارش بانک مرکزی سال گذشته ۶۹ همت برای بخش دارو پیش بینی شده بود و این پیش بینی برای دو قسمت بود، بخش اول باید بابت مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی به بانک مرکزی اعتبار اختصاص داده و یک قسمت دیگر نیز باید بابت مابه التفاوت نرخ ارز به داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو و تولید کنندگان در این حوزه داده می شد، بنابراین بر اساس ساز و کاری که در سال گذشته طبق آن عمل شده در سال جاری هم اجرا خواهد شد.از نظر بانک مرکزی منابعی که برای این بخش پیش بینی شده و نسبت به سال گذشته افزایش هم پیدا کرده بازار دارو به رقم ۷۵ همت می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha