هوش مصنوعی به بخش تولید برق وارد می‌شود

۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85488700
هوش مصنوعی به بخش تولید برق وارد می‌شود

تهران- ایرنا- پژوهشگاه نیرو در تلاش است هوش مصنوعی را به بخش تولید برق کشور وارد کرده و تحولی نو در این بخش ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تلاش برای به‌خدمت‌گرفتن هوش مصنوعی در صنعت برق ایران وارد مراحل جدی‌تری شده است. استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی می‌تواند صنعت برق کشو را متحول کند.

دوم اردیبهشت‌ماه امسال «حبیب‌الله رواقی اردبیلی» مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در باره بهره‌گیری از هوش مصنوعی در صنعت برق گفت: اکنون شاهد افزایش روزافزون کاربرد هوش مصنوعی در مهندسی برق هستیم.

وی افزود: این فناوری نوآورانه، با استفاده از یادگیری عمیق و سایر الگوریتم‌های هوشمند مبتنی بر داده‌کاوی به همراه بسترهای هوشمند مخابراتی، می‌تواند در اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه و بهینه در مواجهه با چالش‌های پیچیده صنعتی به مهندسان کمک کند.

براین‌اساس و در تازه‌ترین اقدام برای ورود هوش مصنوعی به بخش تولید برق نخستین رویداد «به‌کارگیری هوش مصنوعی در بخش تولید صنعت برق، تحولات و نوآوری‌ها»، با هدف ترویج بهره‌گیری از هوش مصنوعی در این صنعت با محوریت بخش تولید صنعت برق، با مشارکت پژوهشگاه نیرو و شرکت مادرتخصصی برق حرارتی، فردا (یکشنبه، ششم خرداد) به‌صورت حضوری و برخط در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام پژوهشگاه نیرو، فراگیر شدن استفاده از هوش مصنوعی در ابعاد مختلف زندگی امروز و کاربردهای متعدد آن در کسب‌وکارها، لزوم توسعه به‌کارگیری این فناوری در صنعت برق را ضروری کرده است.

بر همین اساس، پژوهشگاه نیرو و شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی سعی دارند با برگزاری این رویداد و با دعوت از اساتید خبره از صنعت و دانشگاه، گام اساسی در ترویج استفاده از این فناوری در صنعت برق بردارند.

این رویداد با محورهایی نظیر اهمیت و کاربرد هوش مصنوعی در بخش انرژی، سیاست‌های کلان کشور در حوزه هوش مصنوعی، نقشه راه به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در بخش تولید صنعت برق، هوش مصنوعی و مدیریت دارایی فیزیکی، تجارب به‌کارگیری هوش مصنوعی از طراحی تا بهره‌برداری واحدهای نیروگاهی و تشریح برنامه‌های شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و پژوهشگاه نیرو در به‌کارگیری هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.

در این رویداد نیم‌روزه، خبرگانی از صنعت و دانشگاه، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به لینک اطلاع‌رسانی رویداد به نشانی nri.ac.ir/powergeneration-ai مراجعه و همچنین برای هرگونه مکاتبه از طریق آدرس ایمیل PowerGenerstionAI@nri.ac.ir اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha