۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85488697
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تکمیل توسعه سامانه موشکی زمین به هوای دوربرد کره جنوبی

تهران- ایرنا- آژانس دولتی تدارکات تسلیحات کره جنوبی از تکمیل برنامه توسعه سامانه موشکی زمین به هوای دوربرد داخلی (L-SAM) این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، آژانس دولتی تدارکات تسلیحات کره جنوبی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این سامانه گامی بلند در تلاش برای تقویت قابلیت های دفاع هوایی ارتش کره جنوبی است.

به گفته اداره برنامه اکتساب دفاعی (DAPA)، سامانه موشکی زمین به هوای دوربرد کره جنوبی که برای سرنگونی اهداف در ارتفاعات ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری طراحی شده است و به تازگی به دلیل برآورده کردن الزامات فنی ارتش کره جنوبی، مناسب برای جنگ ارزیابی شد.

انتظار می رود با تکمیل برنامه توسعه، تولید سامانه موشکی زمین به هوای دوربرد داخلی در سال آینده آغاز، تا سال ۲۰۲۸ برای عملیات مستقر شود و سپس نقشی کلیدی در سپر موشکی چندلایه کره جنوبی به نام دفاع هوایی و موشکی کره ایفا کند.

ارتش کره جنوبی در حال حاضر از سامانه موشکی زمین به هوای میان برد داخلی و سامانه توانمندی پیشرفته پاتریوت-۳ آمریکا برای رهگیری موشک های ورودی در ارتفاعات پایین تر از سیستم موشکی زمین به هوای دوربرد بهره می برد.

برای اهداف در ارتفاعات بالاتر، این کشور تاکنون به سیستم دفاعی منطقه ای ترمینال در ارتفاع بالا نیروی ایالات متحده متکی بوده است که می تواند در ارتفاعات ۴۰ تا ۱۵۰ کیلومتری در برابر تهدیدات سطح از بالا دفاع کند.

ارتش در حال حاضر در حال توسعه یک نسخه Block-II از L-SAM است که برای رهگیری اهداف در ارتفاعات بالاتر از نمونه فعلی طراحی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha