۵۰۰ میلیارد ریال برای مقاوم سازی شبکه برق روستاهای خراسان شمالی هزینه شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و  ۷۶ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های برق رسانی استان در سال مالی جاری هزینه شد که ۵۰۰ میلیارد ریال ان به مقاوم سازی شبکه روستایی استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی حسن چاهی روز شنبه در دیدار با نماینده منتخب مردم شیروان در مجلس دوازدهم اظهار کرد:‌ همچنین ۴۸۶ میلیارد ریال نیز برای طرح های نهضت ملی مسکن استان اختصاص یافت و برای اجرای این طرح ها بیش از ۲۲ کیلومتر شبکه احداث شد.

وی بیان کرد: ۱۷۴ روستا تامین برق و هفت روستا نیز به طور کامل اصلاح و بازسازی شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس دوازدهم نیز اقدامات این شرکت در توسعه صنعت برق در استان را بی نظیر و فعالیت ها را الگویی برای سایر سازمان ها عنوان کرد.

عباس قدرتی زوارم افزود: خوشبختانه این شرکت توانسته گام های مهمی در استان و به ویژه شیروان در بخش توسعه صنعت برق بردارد.

وی تصریح کرد: در ۲ سال گذشته شاهد اتفاقات بسیار مثبتی در در حوزه برق استان بودیم و گواه این موضوع جذب اعتبارات و اجرای پروژه های مهم در این بخش بوده است.

قدرتی گفت: خوشبختانه با پیگیری های مجدانه شرکت برق در حوزه جذب اعتبارات بسیاری از چالش های موجود در استان به طور کامل مرتفع شده است و به زودی شاهد تحقق همه درخواست های مردمی خواهیم بود.

تعداد روستاهای برخوردار از برق خراسان شمالی بیش از ۹۴۰ پارچه است که از این تعداد ۷۲۱ روستای استان جمعیتی بالای ۲۰ خانوار و مابقی کمتر از این تعداد دارند.

خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha