مدارس کشور ۱۹ هزار معلم تربیت‌بدنی کم دارد 

بجنورد-ایرنا- رییس فدارسیون ورزش‌های دانش‌آموزی گفت: مدارس کشور ۱۹ هزار معلم تربیت‌بدنی کم دارد که برای بهبود فعالیت های ورزشی باید این کمبود جبران شود.

به گزارش ایرنا، حسین بابویی روز شنبه در نشست مجمع انتخاباتی هیات ورزش های دانش آموزی خراسان‌شمالی اظهار کرد: گرچه مهرماه امسال چهار هزار نیروی تربیت بدنی از طریق پذیرش در آزمون استخدامی جذب مدارس کشور می شوند اما همچنان با کمبود نیرو در این بخش مواجه هستیم.

وی گفت: یکی از رسالت های آموزش و پرورش که مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش وپروش است، سازماندهی فعالیت های ورزشی، جشنواره ها و برنامه ها است.

بابویی افزود: فعالیت های ورزشی دانش آموزان در ۳۵ رشته در قالب انجمن های دانش آموزی در حال پیگیری است و هدف نهایی این برنامه ها، صیانت از سلامت دانش آموزان است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۵ هزار مدرسه در کشور، گفت: ۳۳ هزر نفر معلم تربیت بدنی در مدارس کشور فعالیت می کنند که توانمندسازی این نیروها در دستورکار قرار دارد.

"علی مختارنژاد" تنها کاندید احراز پست ریاست هیات ورزش های دانش آموزی خراسان‌شمالی بود که با کسب حداکثر آرا به مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات ورزشی برگزیده شد.

بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha