گلوبال‌تایمز: آمریکا مانع تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی است

تهران-ایرنا- گلوبال‌تایمز چین در گزارشی نوشت: تلاش‌های‌ راهبردی واشنگتن برای یافتن متحدانی علیه توسعه انرژی‌های جدید چین ناکارآمد بوده و فقط مانع تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی خواهد شد.

به گزارش شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه از کشورهای «بازار محور» خواست که دیواری مقابل سیاست‌های صنعتی چین بسازند. وی همچنین به نمایندگان کشورهایی که نمی‌خواهد تعرفه‌های آمریکا را منعکس کنند یا واکنش‌های سیاست تجاری خود را از هماهنگ کنند، گفت: ما باید با هم باشیم و پیامی واحد به پکن بفرستیم.

گائو لینگیون کارشناس آکادمی علوم اجتماعی چین در واکنش به اظهارات جانت یلن به نشریه گلوبال‌تایمز، گفت: شرکت خودروهای برقی ما با سرمایه‌گذاری مشترک حضور بیشتری در بازارهای اروپا نسبت به بازار آمریکا دارد.

گائو با اشاره بر تمرکز اروپا بر مسائل «اقلیمی و زیست‌محیطی» و وابسته زنجیره صنعتی انرژی‌های جدید این قاره به چین، تصریح کرد: انتظار می‌رود سایر اعضای گروه ۷ به‌جای همسویی با سیاست‌های آمریکا، منافع خود را در اولویت قرار داده و همکاری با پکن را گسترش دهند.

جانگ شیانگ مدیر همکاری بین‌المللی مرکز تحقیقات مجمع‌جهانی اقتصاد دیجیتال هم اظهار داشت: همسویی با سیاست‌های آمریکا برای مهار خودروهای‌برقی چینی، به منافع مصرف‌کنندگان برخی از اعضای گروه ۷ از جمله آلمان و فرانسه آسیب خواهد رساند.

وی با بیان اینکه این امر می‌تواند منجر به افزایش قیمت خودروهای برقی در بازارهای داخلی آنها شود، افزود: با افزایش قیمت‌ خودروهای برقی،مصرف‌کنندگان دوباره به سمت خرید خودروهای بنزینی می‌روند و مانع پیشرفت تلاش‌های کاهش آلایندگی خواهد شد.

گائو لینگیون با تاکید بر اینکه هدف آمریکا جلوگیری از توسعه باکیفیت چین است ، تصریح کرد: تلاش‌های‌ راهبردی واشنگتن برای یافتن متحدانی علیه توسعه انرژی‌های جدید چین ناکارآمد بوده و فقط مانع تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha