آتش مراتع و زمین‌های کشاورزی سرپل ذهاب را فرا گرفت

قصرشیرین - ایرنا - در پی آتش سوزی مراتع و زمین های کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه که امروز شنبه فراگیر شد؛ گروه های مردمی و دستگاه‌های خدماتی برای مهار آن وارد عمل شدند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب در این رابطه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مقارن ساعت ۱۱ صبح امروز شنبه مراتع و زمین های کشاورزی منطقه سرقلعه و جگیران این شهرستان دچار آتش سوزی شد که به دنبال آن حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای مردمی و کشاورزان همراه با تراکتورهای سم پاش که به منظور حمل آب از آن استفاده می کنند و نیز سه دستگاه ماشین آتش نشانی برای مهار آتش در محل حادثه حضور دارند.

ایرج بهرامی افزود: تاکنون ۱۶۵ هکتار از مراتع و زمین های کشاورزی شامل ۱۵۰ هکتار مرتع و ۱۵ هکتار پسماند کشاورزی (جار) در آتش سوخته و با وارد عمل شدن نیروهای مردمی و دستگاه‌های امدادی و شخم زمین ها از سرایت آتش به مزارع گندم جلوگیری شد.

وی وقوع آتش سوزی را نتیجه خطای انسانی عنوان کرد و با یادآوری پوشش انبوه گیاهی منطقه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ مورد آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی سرپل ذهاب رخ داد که بر اثر آن علاوه بر۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و مرتع، بخشی از مزارع گندم سوخت.

به گفته او امسال ۳۸ هزار هکتار از مزارع سرپل ذهاب به کشت گندم و جو اختصاص یافته و برداشت ۱۳۰ هزار تن محصول از آن محتمل است.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد و دارای ۳۱۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

سرپل‌ذهاب ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی سالانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نیز حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات هر سال برداشت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha