استاندار سمنان: با اعتیاد به عنوان تهدید نرم دشمن مقابله شود

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با تاکید بر مقابله با موادمخدر در تمام سطوح جامعه، گفت: مبارزه با اعتیاد به عنوان تهدید نرم دشمنان علیه نظام اسلامی همواره در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانسمنان در سالن غدیر استانداری افزود: در بحث پیشگیری از ابتلا به اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر، ضرورت دارد تا از توان خیران به عنوان یک مسئولیت اجتماعی استفاده شود.

وی با تاکید بر برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای کسب توفیق بیشتر، ادامه داد: در حوزه بازرسی و بازدیدها و تمام مواردی که برای بحث مبارزه با مواد مخدر نیاز است، دستگاه های اجرایی مطابق با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این زمینه مبنی بر «جهاد اکبر» همراهی لازم را داشته باشند.

استاندار سمنان یادآور شد: از ظرفیت دهیاری ها برای بازرسی و نظارت در سطح روستاها و جلوگیری از تخلفات احتمالی، به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

به گفته وی، با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر، امروز در سطح استان معتاد متجاهری دیده نمی شود.

استاندار سمنان: با اعتیاد به عنوان تهدید نرم دشمن مقابله شود

وی با اشاره به هدفگیری دشمنان در زمینه ترویج اعتیاد به ویژه در بین نوجوانانو جوانان، بیان کرد: توجه به آموزش و پرورش و نظارت بر مدارس و مصون نگاه داشتن دانش آموزان در برابر خطر ابتلا به اعتیاد و مواد مخدر، امری حائز اهمیت و الزامی است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: مواد مخدر و اعتیاد تهاجم فرهنگی خاموش و یک تهدید نرم است که در مبارزه با آن و پیشگیری از ابتلای نوجوانان و جوانان و اقشار مختلف جامعه، باید آگاه و هوشیار بود و راهکاری های حفاظتی و پیشگیری را به کار برد.

سمنان مبتکر طرح «یاری‌گران زندگی در روستا» است که با حضور سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری طی سال ۱۴۰۱ افتتاح شد. هدف اصلی این طرح کمک همه‌جانبه به جلوگیری از آلودگی محیط های روستایی به توزیع مواد مخدر و هر گونه اعتیاد محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha