یک‌ هزار و ۱۰۰ بیمار ام اس در استان زنجان شناسایی شده‌اند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان گفت: یک‌ هزار و ۱۰۰ بیمار ام اس در این استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد برای ۹۷۰ نفر در این انجمن پرونده تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ کاظم صلاحی‌ مقدم روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی ام اس، افزود: بیش از ۷۰ درصد مبتلایان به ام اس را زنان تشکیل می‌دهند و هم اکنون ۷۱۶ زن و ۲۵۳ مرد از خدمات انجمن ام اس استان بهره مند می شوند.

این مسوول، یکی از اقدامات مهم این انجمن را حمایت دارویی از بیماران دارای پرونده عنوان کرد و گفت: این انجمن ماهانه ۱۰ میلیون ریال به هر بیمار کمک دارویی می‌ کند اما در تامین مکمل های مورد نیاز آنها، توان لازم را ندارد.

صلاحی مقدم با بیان اینکه بخشی از بیماران مبتلا به ام اس علاوه بر رنج بیماری و مشکلات اقتصادی حتی شغل هم ندارند، افزود: در این راستا اقداماتی را برای حمایت‌های تغذیه ای از این بیماران انجام داده ایم.

صلاحی مقدم هزینه جاری ماهانه انجمن را ۲ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، مشارکت بیش از بیش خیران برای تامین مالی این انجمن و ادامه فعالیت آن ضروری است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان خاطرنشان کرد: تکمیل بخش‌های مختلف طراحی شده ساختمان در دست احداث زنجان نیز در راستای حمایت از بیماران مبتلا به ام اس نیازمند همراهی بیش از پیش خیران و مشارکت منابع مالی آنان است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، کلینیک و واگذاری سوئیت‌های استراحت از جمله خدمات پیش‌بینی شده در ساختمان در دست احداث این انجمن است که تکمیل آن خدمت رسانی به گروه‌های هدف را تسهیل می کند.

صلاحی مقدم با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۰ خیر با این انجمن همکاری می کنند، گفت: در این راستا هرچند بخش‌ فیزیوتراپی آماده شده اما کارشناس فیزیوتراپی نداریم و همین مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

این مسوول یکی از مشکلات کنونی را اخذ مجوز واحد درمانگاه اعلام کرد و گفت: در صورت تجهیز آن و کمک خیران می توانیم برای اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی زنجان امیدوار باشیم.

وی یادآور شد: هم اکون بخش استخر و آب درمانی مجموعه تکمیل نشده و در اننظار یاری خیران است تا با تکمیل آن خدمت رسانی به جامعه هدف بیش از گذشته تسهیل شود.

بیماری ام اس یک بیماری مربوط به سیستم عصبی است که می‌تواند مغز و نخاع را تحت تأثیر قرار دهد.

این بیماری باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم بالقوه از جمله مشکلات بینایی، مسائل مربوط به حرکت دست و پا و مشکلات احساسی می‌شود.

ام اس بیشتر در افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال تشخیص داده می‌شود اما ممکن است در هر سنی رخ دهد؛ زنان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از مردان دچار این بیماری می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha