روزنامه‌نگار پاکستانی: توسعه و پیشرفت ایران با وجود بحران‌ها هرگز متوقف نخواهد شد

اسلام‌آباد- ایرنا- یک روزنامه‌نگار و ستون‌نویس پاکستانی گفت: بدون شک فقدان آیت‌الله رئیسی جبران ناپذیر است اما باید بدانیم که ایرانیان تاریخ غرورآفرینی در مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی دارند و قدرت عبور از بحران‌های نابهنگام در خون آنان است لذا توسعه و پیشرفت این کشور هرگز متوقف نخواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، حفیظ الله نیازی امروز در مقاله‌ای با عنوان «اگر تهران، ژنو جهان اسلام باشد» برای شبکه جیو نیوز پاکستان به سابقه مبارزات مردم ایران علیه نظام مستبد قبل از انقلاب، سرنگونی شاه، توطئه‌های دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی علیه ایران و اکنون وضعیت غیرمنتظره ناشی از فقدان رئیس جمهور ایران و همکاران ایشان پرداخت.

وی نوشت: درگذشت ناگهانی آیت‌الله رئیسی تمام جهان را به لرزه درآورد. قطعا تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد این سانحه صورت خواهد گرفت اما هیچ چیزی در ایران متوقف نخواهد شد و اگر کسی تصور می‌کند که سیاست‌های مهم داخلی، خارجی و راهبردهای منطقه‌ای تهران تغییر خواهد کرد، سخت در اشتباه است.

این تحلیلگر پاکستانی با اشاره به رویدادهای تاریخ معاصر ایران، افزود: با وجود توطئه‌های خارجی علیه نخست وزیر منتخب در ایران، تحمیل شاه خودخوانده بر مردم ایران با کمک آمریکا و انگلیس، ترورهای بعد از انقلاب و همدستی غرب و اعراب با عراق در جنگ ۸ ساله علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران با صلابت تمام با این چالش‌ها مقابله کرده و باید گفت که قدرت عبور از چنین بحران‌ها در خون ایرانیان است.

وی نوشت: بیش از ۴۰ سال تحریم‌های به شدت کشنده اقتصاد ایران را درگیر کرد اما ایرانیان نه با قحطی روبرو شدند و نه اجازه دادند که پیشرفت علمی، دفاعی و پژوهشی کشورشان متوقف شود.

نیازی افزود: جمهوری اسلامی ایران خاری در چشم دشمنان و نظام مستبد است، علیرغم قرار داشتن در وضعیت دشوار، انتخابات در ایران همواره به صورت مسالمت آمیز برگزار شده و انتقال قدرت آرام صورت می‌گیرد.

وی گفت: امروز دشمنان ایران از شهادت آیت‌الله رئیسی هیجان زده به نظر می‌رسند و هیچ شکی نیست که این ضایعه عظیم جبران ناپذیر است اما بدانید که نهادهای سیاست گذار ایران و حاکمیت آن استوار و محکم در جای خود قرار دارند و روند سیاسی و اجرای راهبردهای کلان کشور به قوت خود ادامه خواهد یافت.

این ستون نویس پاکستانی در پایان نوشت: ایران از صدمه ناشی از فقدان دکتر رئیسی به آسانی عبور خواهد کرد همچنان که بحران‌های سابق را نیز با صلابت پشت سر گذاشته‌ و باید گفت که ایران تنها امید امت اسلامی است و روند دستاوردهای و موفقیت های این کشور متوقف نخواهد شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

پیکر خادم الرضا آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد مقدس، عصر پنجشنبه سوم خرداد در جوار مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha