۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85488533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام اسبق صهیونیست: به جای حمله به رفح، باید توافق کرد

تهران-ایرنا- نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با انتقاد از حمله نظامی به شهر رفح گفت که به جای این اقدام، باید به توافق برای بازگرداندن اسرا برسیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از الخلیج آنلاین، ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعلام کرد که این رژیم قبل از مطالبه دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف عملیات نظامی در رفح، باید این عملیات را متوقف می‌کرد.

وی تاکید کرد که عملیات نظامی در رفح نباید صورت می گرفت و به جای آن باید توافقی برای بازگرداندن اسرا از نوار غزه انجام می‌شد.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اضافه کرد: نباید از یک مجموعه دیوانه و وحشی که خواهان خونریزی و شهرک‌سازی بیشتر در نوار غزه هستند، دنباله روی کرد.

اخیرا فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بعد از حکم روز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حمله به شهر رفح، حملات خود علیه این شهر را گسترش داده است.

وی گفت که رژیم صهیونیستی جنون و دیوانگی خود را متوقف نخواهد کرد، مگر اینکه جامعه بین‌المللی آن را متوقف کند.

آلبانیز تاکید کرد: باید علیه اسرائیل تحریم وضع شود و صادرات سلاح به آن ممنوع شده و روابط دیپلماتیک با تل آویو تا زمان توقف حمله (به رفح) به حالت تعلیق درآید.

قاضی «نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه گفت که آفریقای جنوبی از دادگاه در خصوص اتخاذ تدابیر اضافی با توجه به عملیات‌های نظامی در رفح درخواست کرده است.

وی افزود: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیات در شهر رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و اسرائیل بایستی فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هرگونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha