۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبر: 85488477
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خاخام یهودی: فقدان شهید رئیسی یک ضایعه بزرگ است

۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبر: 85488477
خاخام یهودی: فقدان شهید رئیسی یک ضایعه بزرگ است

لندن – ایرنا – یک خاخام یهودی که برای ادای احترام و امضاء دفتر یادبود شهدای خدمت در سفارت کشورمان در لندن حاضر شده بود، فقدان شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری فقید ایران به عنوان یک شخصیت عدالتخواه و مدافع آرمان فلسطین را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه یهودیان توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، خاخام «حی یم صفا» سخنگوی عربی جنبش ناتوری کارتا به خبرنگار ایرنا در لندن گفت: «هزاران نفر از یهودیان، زمانی که از ماجرای فرود سخت بالگرد حامل رئیس جمهوری بزرگ ایران مطلع شدند، دست به دعا بلند کردند. ما امیدوار بودیم خداوند متعال آن‌ها را نجات دهد اما او مقدر کرد که آن‌ها را به بهشت ببرد.»

وی با بیان اینکه از شنیدن خبر شهادت رئیس جمهوری ایران بشدت متاثر شده و به همراه سایر یهودیان برای فقدان او گریه کرده، افزود: «هنوز نمی‌توانم باور کنم که او به رحمت خدا رفته و این مساله برای من بسیار دردناک است. همه ما (یهودیان) عاشق او بودیم. هیات یهودیان دو بار با او دیدار کرد و رفتار بسیار دوستانه‌ و شایسته‌ای با ما داشت.»

این روحانی یهودی ادامه داد: «رئیس جمهوری ایران یک شخصیت کاریزماتیک و به فکر امنیت ایران، منطقه و مدافع آرمان فلسطین بود. او به دنبال عدالتخواهی برای مردم فلسطین بود و عدالت برای او از همه‌چیز مهمتر بود.»

وی با بیان اینکه «شهید رئیسی فردی با خدا و با مروت بود»، افزود: «اطمینان دارم که خداوند متعال جایگاه بالایی برای او در بهشت در نظر گرفته و امیدوارم که برای ما یهودیان دعا کند.»

«حی یم صفا» در ادامه گفت:‌ «فقدان شهید رئیسی برای مردم ایران، فلسطینی‌ها و جامعه یهودیان در سراسر جهان یک ضایعه بزرگ است. دنیای پس از او دیگر مانند قبل نخواهد بود. فقدان وی بسیار دردناک است و امیدوارم که خداوند متعال قلب شکسته مردم ایران، مسلمانان و یهودیان سراسر جهان را التیام بخشد.»

وی افزود: «من برای شادی روح رئیس جمهوری شهید و وزیر امور خارجه فقید ایران دعا کردم و امیدوارم که خداوند متعال آن‌ها را قرین رحمت کند.»

این خاخام یهودی همچنین ابراز امیدواری کرد که مسیر شهید رئیسی در زمینه عدالتخواهی برای مردم فلسطین ادامه یابد و گفت: «ایران در کمک به بازگشت صلح و آرامش در فلسطین، یعنی تشکیل دولت فلسطین از رود (اردن) تا دریای مدیترانه، جایی که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان زیر پرچم فلسطین زندگی کنند نقش مهمی دارد.»

خاخام «حی یم صفا» روز (جمعه) به همراه دو تن دیگر از علمای یهودی ضمن دیدار با علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت کشورمان در لندن، مراتب همدردی خود را با ملت و دولت ایران اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha