سیل هزار و ۵۴ میلیارد ریال به پل‌های خراسان رضوی خسارت زد+فیلم

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سیلاب‌های اخیر (اردیبهشت ماه)، هزار و ۵۴ میلیارد ریال به پل‌ها و ابنیه فنی راه در این استان خسارت وارد کرده است.

جعفر شهامت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های اخیر خراسان رضوی در مجموع به ۱۶۸ دستگاه پل در این استان خسارات وارد کرده است.

وی بیان کرد: در جریان وقوع سیلاب اخیر به ویژه در شهرستان های مشهد، کلات، نیشابور، فریمان، صالح آباد، درگز، تربت حیدریه و بردسکن با استفاده از امکانات و ماشین آلات راهداری نسبت به بازگشایی و لایروبی مسیرها اقدام و تردد جاده ای برقرار شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار کرد: در سطح راه‌های زیر پوشش این اداره کل، ۲۲ هزار و ۶۷۲ دستگاه پل وجود دارد که کار انتقال و هدایت آب در آنها صورت می گیرد.

شهامت گفت: کاربران جاده ای و مسافران جهت کسب اطلاع از آخرین شرایط ترافیکی و جوی محورها و همچنین اطلاع از انسدادها و یا محدویت های احتمالی در سطح راه‌های استان می توانند در هر ساعت شبانه روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل نمایند.

طول راه‌های خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این حیث جایگاه دوم کشور را دارد.

بارشهای تندری از ۲۵ اردیبهشت ماه به مدت چند روز و همراه با تگرگ و وقوع سیلاب مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فراگرفت که علاوه بر ایجاد خسارت‌های فراوان به بخش راه، کشاورزی و زیرساخت‌های آب و برق استان، سبب مرگ ۱۰ نفر در مشهد و فریمان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha