مقاومت فلسطین ادوات زرهی اسرائیل را نابود کرده است/کمبود شدید تجهیزات

تهران-ایرنا- یک تحلیلگر نظامی صهیونیست به نابودی ادوات زرهی و تانک‌های ارتش رژیم اشغالگر به دست نیروهای مقاومت فلسطین و کمبود شدید این تجهیزات اذعان کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «ماکور ریشون»، «امیر راپاپورت» تحلیلگر نظامی در مرکز مطالعات راهبردی بگین- سادات درباره کاهش توان تسلیحاتی و نظامی رژیم اشغالگر بعد از بیش از هفت ماه جنگ علیه مقاومت فلسطین در نوار غزه هشدار داد.

وی گفت: تعداد تانک هایی که در حال حاضر در اختیار ارتش است، کمتر از نیمی از تانک هایی است که ۱۰ سال پیش در اختیار داشت.

این تحلیلگر حوزه نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی، تعداد تانک های عرضه شده به ارتش این رژیم را کمتر از تقاضای آن اعلام کرد.

راپاپورت، میزان تسیلحات و تجهیزات نظامی در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی را برای جنگیدن در جبهه های مختلف جنگ ناکافی دانست.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین در طول عملیات «طوفان الاقصی»، از شکار صدها تانک رژیم اشغالگر در نوار غزه خبر داده و ادوات زرهی این رژیم، قادر به انجام هیچ مانور نظامی موثری در این منطقه نیستند.

رژیم اشغالگر با وجود واردات گسترده ادوات زرهی از آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی، اکنون نه تنها با کمبود این تجهیزات روبه‌روست، بلکه با کمبود نیروهای ماهر برای استفاده از این تسلیحات و ادوات نیز مواجه است زیرا بسیاری از متخصصان آن، در جریان عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند.

کارشناسان نظامی معتقدند که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیش از آنکه دنبال تحقق اهداف نظامی در نوار غزه باشد، دارای انگیزه سیاسی است و این جنگ هیچ دستاورد نظامی برای اشغالگران نخواهد داشت و در نهایت مجبور خواهد شد عقب نشینی کرده و در مقابل خواسته های مقاومت تسلیم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha