گروههای فلسطینی خواهان اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری شدند

تهران - ایرنا - گروهها و جریان های ملی و اسلامی فلسطین امروز شنبه در بیانیه مشترکی از همه طرف‌ها خواستند که برای اجرای حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه تلاش کنند و مانع خنثی شدن این حکم شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، گروهها و جریان های ملی و اسلامی فلسطین در بیانیه خود از حکم دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به شهر رفح و بازگشایی گذرگاه زمینی رفح در مرز با مصر استقبال و بر اهمیت توقف حملات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی به سراسر نوار غزه و عقب‌نشینی کامل این رژیم از آنجا تاکید کرد.

این بیانیه همچنین خواستار تلاش برای خروج ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از گذرگاه رفح و از سرگیری فعالیت این گذرگاه به عنوان یک گذرگاه صرفا" فلسطینی - مصری شد.

قضات دادگاه عالی سازمان ملل دیروز جمعه به رژیم اسرائیل دستور دادند که حمله نظامی خود به شهر رفح در جنوب غزه را متوقف کند.

«نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری دیروز جمعه گفت که آفریقای جنوبی از دادگاه در خصوص اتخاذ تدابیر اضافی با توجه به عملیات‌های نظامی در رفح درخواست کرده است.

وی با اشاره به وخامت اوضاع معیشتی ساکنان نوار غزه گفت: اوضاع در رفح پس از چند هفته بمباران، فاجعه‌بار است و از زمان آغاز حمله زمینی حدود ۸۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

قاضی سلام گفت: تدابیر موقتی که دادگاه در ماه مارس اتخاذ کرد با توجه به تحولات اخیر پاسخگو نیست و اسرائیل بایستی از هر گونه عملیات‌هایی که خطری برای فلسطینیان محسوب می‌شود، خودداری کند.

وی تصریح کرد: دادگاه در خصوص تدابیری که اسرائیل در رفح اتخاذ کرده، قانع نشده است، مسئولان بین‌المللی درباره خطرات علیه غیرنظامیان در رفح هشدار داده‌اند، وضعیت کنونی نیز خطراتی دارد و خسارت‌های جبران‌ناپذیر در حقوق مردم در غزه خواهد داشت.

وی افزود: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و اسرائیل بایستی فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha