شهید آیت‌الله رئیسی همواره دغدغه حل مساله داشت

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی همواره دغدغه حل مساله داشت و در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع تأکید می‌کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی به عقلانیت جمعی اعتقاد داشت، بر اساس نظر جمعی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری می‌‎کرد و هرگز نمی‌‎گفت چون من رئیس جمهور هستم، نظر من باید مطرح باشد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: حلم، ویژگی دیگر او بود. هیچ‌گاه عصبانی نمی‌شد و با حلم برخورد می‌کرد. در دیدار با دانشجویان، وقتی خیلی تند صحبت می‌کردند، هیچ‌گاه با عصبانیت جواب نمی‌داد.

خسروپناه اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی همواره دغدغه حل مساله داشت، در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع تأکید می کرد. در سفرهای استانی نیز، اتاق حل مساله داشت و مسائل اصلی استان‌ها را پیگیری می‌کرد تا به راه‌حل برسد.


وی عنوان کرد: همانطور که عده‌ای الگوی مدیریت مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی را به کتابت درآورده‌اند سیره مدیریت دولتی آیت‌الله رئیسی نیز باید استخراج شود.

ولایتمداری آیت‌الله رئیسی واقعی بود و به ایشان اعتقاد راسخ داشت. مردم‌دار بود و فیلم بازی نمی‌کرد. دغدغه مردم و نخبگان را داشت. مثلاً برای جذب نخبگان جایزه رازی که در حوزه پزشکی است، مدام پیگیری می‌کرد و به کمک ایشان و شورای عالی انقلاب فرهنگی توانستیم جذب ۲۰۰ نخبه را عملیاتی کنیم. مشکلات دانش‌بنیان‌ها را مدام پیگیری می‌کرد، می‌گفت اگر مسائل حل نشده به من بگویید.

خسروپناه بیان کرد: آیت‌الله رئیسی با اینکه حسن خلق داشت، با قاطعیت برخورد می‌کرد. در این حادثه عزیزانی را از دست داده‌ایم که خسران آن در آینده نمایان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی همراه با حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه به دلیل سانحه سقوط بالگرد یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) هنگام بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی به فیض شهادت نائل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha