۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85488344
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعتراض کارکنان اتحادیه اروپا به سکوت سران این بلوک در برابر جنگ غزه

تهران- ایرنا- بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان اتحادیه اروپا در نامه‌ای اعتراضی به سه تن از سران این اتحادیه، بی‌تفاوتی این بلوک در برابر بحران انسانی در غزه را نگران‌کننده خوانده و آن را مغایر با ارزش‌های اساسی بروکسل دانستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه گاردین، امضاکنندگان این نامه‌، نسبت به «بی تفاوتی مداوم» این بلوک به درد و رنج فلسطینیان ابراز نگرانی کرده و خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

در این نامه، کارمندان موسسات و آژانس‌های اتحادیه اروپا نگرانی فزاینده خود را نسبت به واکنش این بلوک به بحران انسانی در غزه ابراز کرده و آن را مغایر با ارزش‌ها و اهداف اصلی آن برای ترویج صلح دانستند.

این نامه که توسط ۲۱۱ نفر به امضا رسید و خطاب به سه مقام ارشد اتحادیه اروپا نوشته شده است، حملات ۷ اکتبر را نیز به شدت محکوم کرده و در ادامه با استناد به حکم دادگاه بین‌المللی لاهه در ماه ژانویه (دی) که خطر نسل‌کشی را برای فلسطینیان مطرح کرده بود، هشدار داده است که «بی‌تفاوتی مداوم اتحادیه اروپا نسبت به مصیبت فلسطینی‌ها» خطر عادی‌سازی نظم جهانی را در پی دارد که در آن استفاده محض از زور، جای یک نظام مبتنی بر قانون را می‌گیرد.

زنو بنتی یکی از امضاکنندگان به گاردین گفت: ما نمی توانستیم باور کنیم که رهبران ما که تا این اندازه در مورد حقوق بشر صحبت می کردند و اروپا را چراغ راه حقوق بشر معرفی می کردند، ناگهان در برابر چنین بحرانی تا این اندازه سکوت کنند. مثل اینکه ناگهان از ما خواسته شده باشد چشم خود را روی ارزش‌های خود و اصولی که برای آن کار می کردیم، ببندیم.

در این نامه همچنین بر «ناتوانی اتحادیه اروپا در واکنش به درخواست‌های فزاینده که در تناقض آشکار با ارزش‌هایی است که اتحادیه اروپا از آن دفاع می‌کند» تاکید شده است.

امضاکنندگان همچنین خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در سرزمین های اشغالی شده و بر توقف صادرات مستقیم و غیرمستقیم تسلیحات توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اسرائیل تاکید کردند.

گفته می شود این نامه دیروز جمعه به اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و همچنین روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا و شارل میشل رئیس شورای اروپا تحویل داده شده است.

ارسال این نامه به سران اتحادیه اروپا چند هفته پس از آن صورت می گیرد که بیش از ۱۰۰ کارمند اتحادیه اروپا در بروکسل در اعتراض به جنگ اسرائیل در غزه تظاهرات کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha