آیت‌الله رئیسی صدای اسلام و مسلمین را به گوش ‌جهان‎ رساند

کابل- ایرنا- معاون شورای علمای شیعه افغانستان با تمجید از ویژگی های شخصیتی و سیاسی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری شهید ایران ، گفت: آیت‌الله رئیسی صدای اسلام و مسلمین را در جهان و مجمع عمومی سازمان ملل متحد به گوش میلیاردها انسان‎ رساند.

محمد اکبری معاون شورای علمای شیعه افغانستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کابل، گفت: شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه و همراهان‌شان را به مقام معظم رهبری، ملت مسلمان و برادر ایران و خانواده‌های شهدا تسلیت عرض می‌کنم.

اکبری افزود: آیت الله سید ابراهیم رئیسی از لحاظ دیانت و اخلاق در میان روحانیون و سیاست‌مداران ایران یک فرد نمونه، یک روحانی سیاست‌مدار، یک عالم مجاهد و یک انقلابی متعهد و ولایت‌مدار بود.

وی اظهار داشت: آیت الله رئیسی در مسیر که رهبری جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌کرد حرکت می‌نمود و تمام تلاش‌اش این بود که چطور مشکلات مردم ایران را حل و یا کم کند و درعین حال در خط مبارزاتی امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و مقام رهبری، وظیفه ریاست جمهوری را در عرصه‌های مختلف به خوبی انجام بدهد و بسیار پرُ تلاش و نستوه بود.

معاون شورای علمای شیعه افغانستان خاطر نشان کرد: از نظر رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران، تلاش در جهت استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران یک عبادت بود و در همین مسیر خدمت و عبادت به تقدیر الهی در راه خدمت به اسلام و مسلمین درحادثه‌ی هوایی به شهادت رسید.

استاد اکبری گفت: آیت الله رئیسی به ارزش‌های اسلامی و قرآنی عمیقاً معتقد و در این راه مخلص بود و در جهت اسلامی‌سازی و رفاه جامعه ایران تلاش بسیار کرد و درعرصه دیپلماسی هم ایشان موفق بود.

معاون شورای علمای شیعه افغانستان تصریح کرد: رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران مناسبات ایران با جهان را در مسیر همکاری، بهبود و دوستی سوق داد و تلاش کرد با برخی کشورهای اسلامی که اگر مناسبات گرم نیست، گرم شده و اگر اعتمادی خدشه‌دار باید ترمیم شود.

اکبری با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی صدای اسلام و مسلمین را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به گوش میلیاردها انسان‎ رساند و افزود: آیت الله رئیسی تعهد وعلاقه‌ی عمیق خود را به ارزش‌های اسلامی و قرآنی و ترویج کلام الهی به خوبی به جهانیان نشان داد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه‌ی، سید علی آل هاشم و والی ولایت آذربایجان شرقی جمهوری اسلامی ایران در اثر سقوط هلیکوپتر در آذربایجان شرقی این کشور به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha