۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85488289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو: ناتو در حال تشکیل شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های سایبری در مرز روسیه است

تهران- ایرنا- نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال تشکیل شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های سایبری در امتداد مرزهای روسیه در کشورهای استونی، فنلاند، لتونی و رومانی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، آرتور لوکمانوف (Artur Lyukmanov) نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در همکاری های بین المللی و مدیر بخش امنیت اطلاعات در وزارت خارجه این کشور در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک ضمن بیان این مطلب گفت: واشنگتن مدت‌هاست که به دنبال شیوه هایی برای اعمال جنگ هیبریدی (ترکیبی) در فضای اطلاعاتی علیه روسیه است.

وی افزود: از اوکراین به عنوان یک زمینه اصلی تمرین در این زمینه استفاده می شود و هکرهای این کشور از جمله «ارتش فناوری» کاملا آموزش دیده آن، تحت نظارت دقیق ناظران ناتو، اقدام به خرابکاری های الکترونیکی می کنند.

لوکمانوف با اعلام اینکه "همه واحدهای خدمات امنیتی غرب و نیروهای مسلح این کشور به کی یف اعزام شدند"، گفت: بر کسی پنهان نیست که ائتلاف ناتو در حال تشکیل شبکه ای کامل از آزمایشگاه‌های سایبری در امتداد مرزهای روسیه در استونی، لتونی، فنلاند، رومانی و در آینده در گرجستان و مولداوی است. تحت نظارت پنتاگون، تمرین‌های سایبری به صورت نظام مند انجام می‌شوند ( اشاره به تمرین‌های سایبری که به تازگی در آمریکا به پایان رسید). در چنین تمرین هایی سناریوهای رویارویی با روسیه در حوزه دیجیتال آزمایش می‌شوند.

این مقام وزارت خارجه روسیه افزود: کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در حال ایجاد پتانسیل های دفاعی در حوزه فناوری اطلاعات برای انجام عملیات های رایانه ای علیه روسیه و چین هستند.

لوکمانوف در این زمینه اظهار داشت: در حقیقت کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا همچنان به ایجاد ظرفیت های دفاعی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات علیه مخالفان خود در حوزه ژئوپولتیکی که شامل کشورهای روسیه، چین و سایر کشورهای مستقل می شود، ادامه می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha