فاجعه قریب‌الوقوع در بیمارستان شهدای الاقصی/ بیش از ۲۰ نوزاد با خطر مرگ روبرو هستند

تهران-ایرنا- صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) با اشاره به اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان های نوار غزه از جمله بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیر البلح به دلیل نبود سوخت اعلام کرد که بیش از ۲۰ نوزاد با خطر مرگ در این منطقه روبرو هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، یونیسف در بیانیه خود آورده است که ژنراتورهای تولید اکسیژن در بیمارستان شهدای الاقصی غزه در آستانه از کار افتادن هستند.

این بیانیه هشدار دارد که بیش از ۲۰ نوزاد به دلیل کمبود سوخت در نوار غزه در معرض خطر مرگ هستند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزهای خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و با بستن گذرگاه‌های زمینی بحران انسانی در این منطقه را تشدید کرده است.

در این راستا، ایاد ابو زاهر مدیر بیمارستان شهدای الاقصی تاکید کرد اگر به دلیل نبود سوخت بیمارستان تعطیل شود فاجعه بهداشتی رخ خواهد داد.

وی گفت: میزان سوختی که وارد می‌شود یک پنجم نیاز بیمارستان است، درحالی که ما برای مقابله با فاجعه بهداشتی به ۵۰ هزار لیتر سوخت در ساعات آینده نیاز داریم.

در آخرین آمار دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین آمده است که رژیم اشغالگر تاکنون ۳۳ بیمارستان، ۵۵ مرکز درمانی و۱۶۰ موسسه درمانی را از کار انداخته و ۱۳۰ خودروی امدادی را هدف قرار داده است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha