۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85488149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه صهیونیستی: احتمال دستیابی به توافق آتش‌بس اندک است

تهران- ایرنا- رسانه صهیونیستی «هاآرتص» به بررسی شرایط مربوط به دستیابی به توافق آتش بس با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پرداخت و احتمال آن را بسیار اندک دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از العهد، رسانه صهیونیستی هاآرتص نوشت: منابع سیاسی احتمال دستیابی به آتش بس در آینده نزدیک را کم می‌دانند.

این منبع افزود: دستوراتی به تیم مذاکره کننده درباره از سرگیری مذاکرات مربوط به توافق آتش بس داده شده، اما به باور برخی منابع، تصمیمات اتخاذ شده برای از بین بردن مشکلات با حماس کافی نخواهد بود.

به نوشته این رسانه، برآوردها در حال حاضر این است که «یحیی السنوار»رهبر حماس در غزه، اهتمامی به توافق ندارد و هرگونه تحرک رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است.

هاآرتص به نقل از برخی منابع ادامه داد: تیم مذاکره کننده دستوراتی را مبنی بر نرمش محدود در رایزنی ها، طبق پیشنهاد دریافتی اخیر اسرائیل و نه طرحی که حماس حدود دو هفته قبل با آن موافقت کرده بود، دریافت کرده است.

این رسانه درباره نشست اخیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز نوشت که این جلسه آن گونه که منابع آگاه اعلام کرده اند، بسیار طولانی بوده و در آن پیشنهاداتی که تیم مذاکره کننده با هدف نجات رایزنی های به بن بست رسیده، ارائه کرده، مورد بررسی قرار گرفته است.

هاآرتص به نقل از منابع دیپلماتیک غربی آگاه به رایزنی ها اضافه کرد: در روزهای گذشته تلاش های زیادی برای ازسرگیری مذاکرات میان طرفین و ایجاد راهکار به منظور توقف جنگ به کار گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت نزدیک به هشت ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در نوار غزه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و هنوز نتوانسته گروه‌های مقاومت را که سال‌ها در منطقه ای کوچک در محاصره هستند، به تسلیم وا دارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha