۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85488141
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر صهیونیست: حزب‌الله از حملات خود دست بر نمی‌دارد

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران صهیونیست با اشاره به تداوم حملات مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، گفت که حزب الله از حملات خود دست بر نمی دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از العهد، عاموس هارئیل تحلیلگر رسانه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد: یک واقعیت اساسی درباره جنگ در شمال(سرزمین های اشغالی) این است که حزب الله مادامی که جنگ اسرائیل در غزه ادامه دارد، قصد ندارد که به حملات روزانه خود به شهرک های(صهیونیست نشین) مجاور مرز لبنان پایان دهد.

وی افزود: اوضاع در مرزهای شمال همچنان به حال خود رها شده و ساکنان شهرک‌های مرزی همچنان از اکتبر گذشته(۲۰۲۳) منتظر بازگشت به منازل خود هستند و هیچ تحول خاصی در زمینه مذاکرات مربوط به جنوب حاصل نشده است. حزب الله از حملاتش دست بر نمی دارد.

هارئیل ادامه داد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ممکن است تنها پس از یک جنگ گسترده با رژیم اسرائیل به آتش بس فکر کند؛ سناریویی که دو مشکل دارد، نخست اینکه با گسترش جنگ ویرانی بی سابقه در جبهه داخلی این رژیم رقم خواهد خورد و زیر ساخت ها نابود خواهد شد که تلفات ارتش به مراتب بیشتر از آنچه خواهد بود که در نوار غزه متحمل شده است، دوم اینکه، در صورت توافق نیز همان چیزی روی میز خواهد بود که مشابه پیشنهادهای کنونی آمریکا و فرانسه است.

این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد: امکان دستیابی به راهکار راهبردی در لبنان بدون دو راه مذاکره و توافق یا جنگ، وجود ندارد. در حال حاضر تبادل خونریزی ادامه دارد و خبری از تغییر اساسی در اوضاع نیست و برنامه زمانی برای بازگشت ساکنان شمال به خانه و کاشانه خود وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha