۵ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85488120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه رژیم صهیونیستی : در حال از دست دادن مکانیزم فشار بر حماس هستیم

تهران-ایرنا-یک رسانه رژیم صهیونیستی بامداد شنبه به نقل از یک مقام امنیتی این رژیم اعتراف کرد: به مرحله‌ای نزدیک می‌شویم که در آن مکانیزم‌های فشار بر حماس در حال ازدست رفتن است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از این مقام امنیتی که به نامش اشاره نکرد، گفت : اسرائیل سناریوهایی زیادی را از دست داده که در آن می‌توانست حماس را زیر فشار بگذارد تا بتواند شروط مذاکره برای تبادل اسرا با این گروه را بهبود بخشد.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» چاپ سرزمین‌های اشغالی جمعه شب فاش کرد که درگیری بین وزیر ارتباطات و رئیس ستاد مشترک اسرائیل در جلسه دیروز کابینه کوچک امنیتی موسوم به کابینت بالا گرفت.

به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: وزیر ارتباطات به رئیس ستاد مشترک حمله کرد و با فریاد از ارزیابی امنیتی انتقاد کرد پیش از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه گذشته) در اختیار نتانیاهو قرار گرفت.

براساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، وزیر ارتباطات از رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی پرسید که که دلیل قربانی شدن ساکنان جنوب اسرائیل و کاهش تعداد نظامیان در مرز غزه چه بوده است.

این گزارش افزود: وزیر ارتباطات اسرائیل همچنین از هرتزی هالیوی پرسید که علت این که اسرائیلی‌ها در معرض خطر قرار دارند، چیست؟ همه ما هشدار سربازان زن وظیفه را در مرز نوار غزه و اهانتی را می‌شنویم که به آنها می‌شود.

یدیعوت آحارنوت نوشت: رئیس ستاد مشترک اسرائیل نیز در جواب گفت که مسأله هشدار درباره حوادث ۷ اکتبر در تحقیقات درحال رسیدگی است.

این درحالی است که پیشتر نیز تارنمای خبری «واللا» اعتراف کرده بود که در شرایط جنگی این روزها، حماس ثابت و پابرجا مانده و دوباره به قدرت بازگشته و نتانیاهو به خاطر عدم فروپاشی ائتلاف خود، از اتخاذ تصمیم‌های سیاسی سخت خودداری می‌کند و همه را بلاتکلیف نگه داشته است.

همچنین روزنامه عبری زبان معاریو نیزگزارش داد که نتانیاهو، بنی گانتس وزیر جنگ اسبق، یوآو گالانت وزیر جنگ کنونی و هالیوی توانستند اوضاع را پیچیده کنند و هیچ نگرش راهبردی برای نابودی حماس و حزب الله که شهرک‌های صهیونیستی در شمال را هدف قرار می‌دهد، ندارند اما خط پایان این اوضاع پیچیده و درهم همچنان دور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha