۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱:۳۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85488106
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ناریشکین: ابتکار عمل روسیه در اوکراین غرب را دچار آشفتگی کرده است

تهران- ایرنا- سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) جمعه گفت که ابتکار عملی راهبردی این کشور در مناقشه اوکراین باعث سردرگمی و آشفتگی در میان سیاستمداران غربی شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ناریشکین تصریح کرد: اظهارات و ارزیابی‌های متضاد و اغلب متناقض در غرب درباره تحولات اوکراین وجود دارد. دلیل این مساله آن است که نخبگان غربی متوجه شده‌اند که ابتکار عمل راهبردی در میدان نبرد به دست روسیه افتاده است و از این رو، آنها دچار آشفتگی و سردرگمی شده‌اند.

به گفته وی، آنها تا یک سال و نیم در مورد «به اصطلاح شکست راهبردی روسیه در میدان جنگ مبالغه می‌کردند» اما امروز خود را در وضعیت بسیار متفاوتی می‌بینند.

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز چندی پیش با بیان اینکه «روسیه در حال حاضر با چالش‌های متعددی رو به رو است»، تصریح کرد: این چالش ها اغلب به طور مستقیم از مخالفان ژئوپلیتیکی ما نشات می‌گیرند که نمی‌خواهند روسیه را به عنوان یک کشور قدرتمند و مستقل ببینند.

این مقام روس ادامه داد: آمریکا و متحدانش به صراحت از پذیرفتن منافع حیاتی روسیه در حوزه امنیت ملی خودداری کرده‌اند و اکنون هر کاری انجام می‌دهند تا یک شکست راهبردی به کشور ما، چه در میدان جنگ و چه در سایر عرصه‌ها، تحمیل کنند.

وی همچنین تصریح کرد که «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واقع یکی از طرفین درگیری اوکراین است» و افزود: آمریکا و ناتو قصد دارند اوکراین را به عنوان سرزمینی ضدروسیه به طور کامل تحت کنترل خود نگه دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha