۵ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۲۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85488097
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشورهای اروپایی عضو گروه هفت درباره خطرات جنگ تجاری با چین هشدار دادند

تهران- ایرنا- وزرای دارایی کشورهای اروپایی عضو گروه هفت (جی ۷) جمعه خواستار اتحاد در برابر سیاست‌های صنعتی «غیرمنصفانه» چین شده و نسبت به خطرات جنگ تجاری پس از افزایش تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای چینی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزرای دارایی آلمان، فرانسه و ایتالیا در اولین روز از نشست وزرای گروه هفت که در شهر «استرسا» در شمال ایتالیا برگزار شد، خواستار تشکیل جبهه مشترک علیه افزایش توان صادراتی چین شدند.

آمریکا هفته گذشته تعرفه بر کالاهای چینی از جمله باتری‌های خودروهای برقی، تراشه‌های کامپیوتری و محصولات پزشکی را افزایش داد. این تصمیم موجب نگرانی درباره اقدامات تلافی‌جویانه چین و تاثیر بر تجارت جهانی شده است.

جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه گفت واشنگتن از متحدان خود در گروه هفت شامل ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و کانادا می‌خواهد که در این مساله همراهی خود را با ایالات متحده نشان دهند.

«برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه جمعه گفت که چین «شریک اقتصادی ماست» و پرهیز از جنگ تجاری با پکن مساله مهمی است اما گروه هفت باید از منافع صنعتی خود در قبال «رویکردهای تجاری غیرمنصفانه» چین دفاع کند.

آلمان نیز اقتصادش به صادرات وابسته است تمایلی به جنگ تجاری با چین ندارد. «کریستین لیندنر» وزیر دارایی در این باره به خبرنگاران گفت: جنگ تجاری، فقط شکست است و نمی‌توان در آن پیروز شد.

از سوی دیگر، جیانکارلو جورجتی وزیر اقتصاد ایتالیا نیز که میزبان نشست گروه هفت در استرسا است، اظهار کرد: آمریکا تصمیم‌های سختگیرانه‌ای اتخاذ کرده است و شاید اروپا نیز مجبور شود چنین اقداماتی را بررسی کند.

وی در مصاحبه با تلویزیون «رای» ایتالیا گفت که تعرفه‌های آمریکا موجب افزایش صادرات کالاهای چینی به اروپا می‌شود. بنابراین، مهم آن است که اعضای گروه هفت متحد بمانند و کشورهای اروپایی نیز با یکدیگر وارد رقابت نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha