۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85488079
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پوتین: مشروعیت زلنسکی در اوکراین به پایان رسیده است

تهران-ایرنا- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین پس از پایان دوره پنج‌ساله‌ اش مشروعیتی ندارد و این امر برای احیای احتمالی مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین مانع قانونی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "خبرگزاری تاس روسیه", پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی در جریان سفر به بلاروس در روز جمعه گفت که وضعیت زلنسکی مشکل ساز شده است.

در حالی که اوکراین در سومین سال جنگ بار روسیه همچنان تحت حکومت نظامی قرار دارد، زلنسکی علیرغم انقضای دوره پنج ساله ریاست جمهوری خود در این هفته، مساله انتخابات را مطرح نکرده است. او و متحدان اوکراین معتقدند در زمان جنگ این انتخابات نباید برگزار شود.

رویترز روز جمعه به نقل از چهار منبع روس ادعا کرد پوتین آماده است تا جنگ در اوکراین را با یک آتش‌بس مذاکره‌ شده که خطوط کنونی میدان جنگ را به رسمیت بشناسد، متوقف کند، اما اگر کی یف و غرب پاسخی ندهند، مسکو آماده است تا به جنگ ادامه دهد.

پوتین گفت: "اما با چه کسی مذاکره کنیم؟ این یک سوال مهم است. البته ما می دانیم که مشروعیت رئیس دولت فعلی اوکراین به پایان رسیده است. "

به گزارش ایرنا، مسکو به دنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی خود از سوی غرب به سرکردگی واشنگتن، پنجم اسفند ۱۴۰۰ به انجام عملیات نظامی علیه اوکراین مبادرت کرد. طی این مدت کشورهای عضو ناتو از جمله واشنگتن با حمایت های هنگفت مالی و نظامی مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان بخشیدن به این جنگ را مسدود ساخته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha