۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۵۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85488058
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۶ عضو ناتو در همسایگی روسیه ، در مرزهای خود «دیوار پهپادی» ایجاد می‌کنند

تهران- ایرنا- «آگنه بیلوتایته» وزیر کشور لیتوانی جمعه گفت، ۶ عضو ناتو که در همسایگی روسیه قرار دارند، بر سر ایجاد یک «دیوار پهپادی» برای حفاظت در برابر اقدامات تحریک‌آمیز در مرزهای خود توافق کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیلوتایته خبر توافق درباره ایجاد این دیوار را پس از گفت‌وگو با همتایان خود از کشورهای استونی، لتونی، فنلاند، نروژ و لهستان اعلام کرد. این طرح به دلیل نگرانی‌های امنیتی در بحبوحه جنگ روسیه در اوکراین ارائه شد.

بیلوتایته در مصاحبه با خبرگزاری BNS اظهار کرد: این دیوار پهپادی که از نروژ تا لهستان امتداد دارد، یک اقدام جدید است و هدف از آن استفاده از پهپاد و سایر فناوری‌ها برای حفاظت از مرزهایمان است.

وی افزود: پهپادها و فناوری‌های دیگر در کنار زیرساخت‌های فیزیکی و سامانه‌های نظارتی این امکان را به ما می‌دهند از خودمان در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای غیردوست حفاظت کرده و از قاچاق نیز جلوگیری کنیم.

وزیر کشور لیتوانی اعلام کرد که در این طرح از سامانه‌های ضدپهپادی نیز به منظور مقابله با پهپادهای دشمن استفاده خواهد شد. وی جدولی زمانی درباره عملیاتی شدن این طرح ارائه نکرد.

لیتوانی از ابتدای جنگ در اوکراین حامی کی‌یف بوده است و «اینگریدا سیمونته» نخست وزیر لیتوانی اخیرا اعلام کرد که کشورش سه هزار پهپاد برای کی‌یف خریداری خواهد کرد.

«گابریلیوس لاندسبرگیس» وزیر خارجه لیتوانی نیز دوشنبه گفت متحدان غربی باید محدودیت‌ها در زمینه استفاده اوکراین از تسلیحات آنها را بردارند و به کی‌یف اجازه بدهند آزادی بیشتری برای حمله به روسیه داشته باشد.

وزیر خارجه لیتوانی تاکید کرد: اوکراینی‌ها باید بتوانند به خاک روسیه، خطوط تدارکاتی و واحدهای نظامی روسیه که برای حمله به اوکراین آماده می‌شوند، حمله کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha