حسینِ امیر، امیرِ حسین

تهران-ایرنا- حسین امیرعبداللهیان عاشق عدالت و دشمن ظلم و ظالم و همدرد مظلومان جهان بود و برای اعتقادش جهد و کوششی وصف ناشدنی و خستگی ناپذیر داشت. 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در دل‌نوشته‌ای برای شهید حسین امیرعبداللهیان، نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیری که امیری حسینی داشت، امیرش حسین را مقتدا داشت و حسین دنباله رو حسینی امیرش بود.

حسین وزیری بود با ایده های جدید انقلابی برگرفته از حرکت علوی و حسینی، شخصیتی اهل علم، تقوی و معرفت، با درک عمیقی از مسائل منطقه‌ای و جهانی ضمن اینکه در کنار این فهم و باور عمیق متخلق به اخلاق دینی، اسلامی و انسانی بود.

در مذاکرات چون فطرت فراموش شده انسانی را خوب می‌شناخت در تلنگر زدن به طرف مقابل و ایجاد هوشیاری و بیداری بویژه با استفاده از منطق و بیان بلیغ نه تنها طرف مقابل را تحت تاثیر قرار می‌داد بلکه سحر و محسور خود می‌کرد.

سال‌ها طول می‌کشد تا همگان بتوانند زوایای مختلف شخصیتی و ابعاد گوناگون این انسان کامل و وزیر توانا و در عین حال بی ادعا را درک کنند.

او به کشورش خدمت فراوان کرد، انسان دوست بود و نسبت به درد و آلام دیگر انسان‌های خارج از این مرز و بوم بی تفاوت نبود و منافع ملی را با معیارهای متداول گمراه کننده اندازه نمی‌گرفت.

حوزه منافع ملی را به لحاظ جغرافیا، مفهوم و مصداق محدود به مرز و بوم ایران و منافع زودگذر نمی‌دید.

او عاشق عدالت و دشمن ظلم و ظالم و همدرد مظلومان جهان بود و برای اعتقادش جهد و کوششی وصف ناشدنی و خستگی ناپذیر داشت.

اعتقاد و انگیزه‌اش توان و انرژی او را صد چندان کرده بود و ایمانش مجال خستگی را از او گرفته بود. اگرچه او شخصیتی بالفطره صبور، فکور و فعال بود، اما الگو گرفتن از رئیس جمهور دلسوز، با ایمان، تلاشگر و انقلابی او را برای دهه‌های آینده بی همتا کرد.

بی تردید نقش رئیس و مقتدایش که شهید جمهور شد و ماندگار در تاریخ ایران در شکوفائی و بالفعل شدن توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و فطری این بزرگ مرد بی تاثیر نبود.

رئیسش به او میدان داد تا دیپلماسی را به میدان ببرد و میدان را برای دشمنان ایران و اسلام تنگ نماید.

سال‌های ریاست و وزارت این مجاهدین، انقلابی که خود را وقف اسلام و انقلاب کردند به عنوان سال‌های شکوه و عظمت این ملت انقلابی و امت مسلمان و بلکه امید مظلومان جهان ثبت خواهد شد.

تبلور امتزاج ارزشمند دیپلماسی و میدان را در میدان منطقه در نتیجه اجرای وعده صادق که وعده دهنده پیروزی های تاریخ ساز خواهد شد می‌توان به خوبی دید. او برای سال‌های پیش رو بلکه تاریخ بلند این مرز و بوم الگو آفرینی کرد.

وزارت امور خارجه باید برای دیپلمات‌های جوانش و مردهای میدان دیپلماسی آینده کرسی‌های امیر شناسی و حسین شناسی از این بزرگمرد ایران اسلامی و انقلابی ایجاد نماید تا ارزش‌های دینی و توانایی‌های دیپلماتیک برگرفته از علم و ایمان را برای مدافعان آتی ارزش‌ها برجسته کند و نقش موثر این ارزش‌ها در استقرار عدالت در پهنه گیتی را به آنان بیاموزد تا دیپلماسی دینی- انقلابی ایران که آثار گسترش آن در شعارهای ظلم ستیزانه در قلب استکبار جهانی حتی به زبان فارسی شنیده می‌شود جهانی و آرمان جهانی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha