۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۵
کد خبر: 85487974
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آیین پرسه شهید آیت الله رییسی توسط زرتشتیان یزد برگزار شد

یزد-ایرنا- آیین پرسه شهیدآیت الله سید ابراهیم رییسی شامگاه جمعه در محل آتشکده کوچه بیوک یزد و با میزبانی انجمن های زرتشتیان این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین توسط انجمن های زرتشتیان یزد ترتیب یافت. اوستا خوانی و بیان زندگینامه و بخشی از فعالیت ها و اقدامات شهید جمهور از برنامه های این مراسم بود.

آیین پرسه شهید آیت الله رییسی توسط زرتشتیان یزد برگزار شد

همچنین در این مراسم بیانیه انجمن های زرتشتیان استان یزد قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: به روان و فروهر پاک در گذشتگان درود باد، بی شک ایران عزیزمان در ازنای تاریخ پر فراز و نشیب خود، تلخی ها و سختی های فراوانی را برای رسیدن به آزادی و شادکامی به خود دیده است.

مادران زیادی به سوگ فرزندان خود نشستند که جان خود را در راه وطن فدا کردند تا امروز ما ایرانیان با سری برافراشته و دلی آکنده از غرور نام کشور عزیزمان ایران را بر زبان جاری کنیم.

امروز روزی سخت در تاریخ کشورمان ثبت گردید و داغی بر دل ملت ایران جای گرفت فاجعه ای که باعث از دست دادن یکی از فرزندان برومند این مرز و بوم شد. مردی که همواره در دلش عشق به خدمت و بر زبان مهر و دوستی داشت.

آیین پرسه شهید آیت الله رییسی توسط زرتشتیان یزد برگزار شد

اکنون بر خود واجب می دانیم شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را به رهبر فرزانه انقلاب، خانواده های جانباختگان و مردم شریف ایران آرامش باد گفته و از درگاه اهورامزدا برای بازماندگان صبر و شکیبایی طلب کنیم.

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رئیس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha