جهش چشمگیر رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم/ متوسط رشد نفت و گاز به ١١.۴۶درصد رسید

تهران- ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه میانگین رشد اقتصادی در سه سال پایانی دولت دوازدهم منفی ٢.٠۵ درصد بود، اعلام کرد: رشد اقتصادی با یک جهش چشمگیر در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب به ۵.۶، ۵ و نزدیک به ۶ درصد رسید.

به گزارش ایرنا، داود منظور در صفحه‌ خودش در فضای مجازی، نوشت: در این رشتو با ذکر برخی سرفصل‌ها به تبیین دو ویژگی «با کفایت و کارآمد» در فرمایشات حضرت آقا می‌پردازم تا «جریان تحریف» نتواند ویژگی های ممتاز سید شهید را صرفا به «اخلاص و تلاش» ایشان تقلیل دهد.

وی افزود: به همین منظور به مقایسه عملکرد سه ساله دولت ایشان با سه سال آخر دولت قبل می‌پردازم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رشد اقتصادی، تصریح کرد: در حالی‌که میانگین رشد اقتصادی در سه سال پایانی دولت دوازدهم منفی ٢.٠۵ درصد بود، رشد اقتصادی کشور با یک جهش چشمگیر در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب به ۵.۶، ۵ و نزدیک به ۶ درصد رسید.

جهش چشمگیر رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم/ متوسط رشد نفت و گاز به ١١.۴۶درصد رسید
منظور ادامه داد: در بین زیربخش‌های اصلی اقتصاد، در حالی که متوسط رشد ارزش افزوده گروه صنایع و معادن (به‌جز استخراج نفت و گاز) در سال های ١٣٩٧ تا ١٣٩٩ برابر منفی٨.٢ درصد بود، متوسط این نرخ در سه سال دولت سیزدهم به ٧ درصد رسید.

وی اضافه کرد: متوسط نرخ رشد گروه خدمات از منفی ٣.١ درصد در سال های ١٣٩٧ تا ١٣٩٩، به مثبت ۵.۸ درصد در سه سال اول دولت سیزدهم افزایش یافت.

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: متوسط نرخ رشد بخش نفت و گاز هم از منفی ١۶.١ درصد در سال های ١٣٩٧ تا ١٣٩٩، به مثبت ١١.۴۶ درصد در سه سال اول دولت سیزدهم افزایش یافت.


رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در توییتی دیگر نوشت: هر یک از تعابیر دقیق و گزیده رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی) در وصف شهید رئیسی (اعلی الله مقامه)، نگین‌های درخشانی است که از یک سو ابعاد مختلف این شخصیت جامع الاطراف و استثنائی را تبیین می‌کند و از سوی دیگر انتظار ایشان از یک رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

جهش چشمگیر رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم/ متوسط رشد نفت و گاز به ١١.۴۶درصد رسید

منظور همچنین نوشت: مردم قدرشناس ایران در تشییع پیکر پاک رئیس جمهور شهید و دیگر شهدای سانحه بالگرد سنگ تمام گذاشتند. درود بر شما. شکرالله مساعیکم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha