۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85487900
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

کاروان پیاده گیلان عازم مرقد مطهر امام راحل(ره) شد

رشت - ایرنا - کاروان پیاده زائران استان گیلان عصر جمعه با بدرقه مردم عازم مرقد مطهر امام راحل(ره) شد.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین کاروان پیاده روی زائران مرقد مطهر حضرت امام خیمنی(ره) در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت با بدرقه مسئولان و مردم این استان قرار گرفت تا با پای پیاده مسیر رشت تا مرقد مطهر را طی کرده و در سالگرد ارتحال جانسوز امام راحل(ره) حضور یابند.

کاروان ۵۰۰ نفره پیاده استان گیلان با عنوان «یاوران حضرت مهدی(عج)، فداییان امام خامنه ای»، مسیر حدود ۴۰۰ کیلومتری رشت تا مرقد مطهر را به صورت پیاده و به مدت ۱۰ روز طی خواهند کرد تا به نمایندگی از مردم استان گیلان در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) حضور یابند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در مراسم بدرقه کاروان پیاده زائران امام راحل(ره) طی سخنانی اظهار کرد: گیلان در دفاع از آرمانهای انقلاب همواره پیشقدم است و در برخی از موارد نیز الگوساز می باشد و گواه این امر هشت هزار شهید این استان در دوران دفاع مقدس است.

سردار حمید دامغانی افزود: هم اینک نیز بیست و هفتمین کاروان پیاده روی استان گیلان عازم مرقد مطهر امام راحل(ره) خواهد شد تا به نیابت از مردم متدین این استان با آرمانهای آن امام بزرگوار تجدید میثاق کنند.

وی ادامه داد: سال هاست که دل شیفتگان امام احل(ره) با پای پیاده در مراسم سالگرد ارتحال حضور می یابند و حرکت خود را نیز از نقطه ای آغاز می کنند که شهدای گرانقدر این استان از همین مکان در دوران دفاع مقدس عازم جبهه می شدند.

وی اضافه کرد: البته اعضای این کاروان پیاده باید این فرصت را غنیمت شمرده زیرا این سفر، نوعی جهاد تبلیغی و تبیینی است و هر چقدر شناخت ما از آرمانهای امام راحل(ره) بیشتر باشد، ارزش معنوی این سفر نیز بیشتر می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد: امام راحل(ره) اعتقاد به تعالیم دینی داشت و همچنین ظلم ستیز و استکبارستیز بود و اعتقاد راسخ به دفاع از مظلوم داشت.

دامغانی همچنین با اشاره به شهدای خدمت خاطرنشان کرد: هم اینک نیز شاهدیم که شهدای خدمت همینگونه بودند زیرا شهید آیت الله رئیسی با در دست گرفتن قرآن مجید و عکس سردار دلها در سازمان ملل، اقتدارش را نشان داد اما در مقابل مردم بسیار متواضع بود که این امر همان مکتب امام راحل(ره) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha