فرمانده سپاه کرمان: اعمال حاج قاسم را در چهره شهید رییسی دیدیم

کرمان - ایرنا - فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی یک حس را تجربه کردیم گفت: اعمال و رفتار حاج قاسم را در چهره شهید رییسی دیدیم.

به گزارش ایرنا، سردار محمدعلی نظری در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کرمان افزود: تمام خصوصیات اخلاقی، رفتاری و نظام های فکری شهید رییسی به حاج قاسم شبیه و این موضوع به علت همکاری، علاقه و رفاقت آنان بود.

وی اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی مملو از مدیران توانمند و خدمتگزار است اما این حادثه ما را به یاد شهادت حاج قاسم انداخت زیرا شهادت این عزیزان همچون وجود آنان با برکت بوده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به خصوصیات‌ و نظامات فکری و اخلاقی رییس جمهور، گفت: وزیر شجاع و با ذکاوت جمهوری اسلامی امیرعبداللهیان یک دیپلمات چند بعدی بود که از وی به عنوان حاج قاسم دیپلماسی نام می‌بردند، زیرا اقدامات زیادی را حین، قبل و بعد از عملیات وعده صادق برای اثربخشی و پیروزی این عملیات انجام داد.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رییسی خود محرومیت را درک کرده بود تصریح کرد: آینه تمام نمای خستگی ناپذیری و همیشه در میدان بودن شهید رجایی و شهید بهشتی را می شد در شهید رییسی نیز دید.

سردار نظری افزود: شهید آیت الله رییسی ضمن داشتن جدیت و کفایت لازم، به راحتی در پنج سفر به کرمان، مردم با این شهید سخن می گفتند و این شهید بی توقع، بی تکلف و مدیری به تمام معنا و جهادی بود.

وی با اشاره به پنج سفری رییس جمهور به کرمان تصریح کرد: این شهید فردی جهادی، پیگیر بود و پیگیری ایشان را برای انجام امور مردم به عینه مشاهده کردم، این شهید حتی با وجود مخالفت تیم امنیتی خود از برخی مناطق محروم کرمان بازدید کرد، مناطقی که هیچ مسئولی به آنجا نرفته بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: آیت الله رییسی حتی با وجود طوفان شن در روستای کروچان ماند و تا آخرین لحظه به مشکلات مردم مصرانه رسیدگی کرد.

وی گفت: آیت الله رییسی یک تحول گرای به تمام معنا و پیگیر توسعه و عدالت بود و این شهید به گونه ای عمل کرد که گویا می‌دانست بیش از سه سال فرصت ندارد و در این زمینه ما حتی گاهی از تلاش رییس جمهور تعجب می‌کردیم.

سردار نظری خاطرنشان کرد: روزی که آیت الله رییسی مسئولیت ریاست جمهوری را پذیرفت، انبارهای کالاهای اساسی استان ها به لحاظ کالاهای اساسی بیش از ۲ هفته دوام نداشت، فروش نفت ما به ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یافته بود و ما در قبال این فروش، پولی دریافت نمی کردیم، دیپلماسی ما ضعیف عمل کرده بود و برخی کشورها ما را به کالاهای غیر مرغوب خودشان حواله می کردند.

وی ادامه داد: آن روزها به صورت روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر از مردم کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دادند و اجازه تولید داخلی واکسن کرونا را نمی‌دادند زیرا آنقدر ضعیف عمل کرده بودند که کسی حاضر به فروش واکسن به ما نبود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: خزانه کشور در آغاز فعالیت دولت سیزدهم خالی بود و هشت میلیارد دلار پول ارزاق مردم در پنج ماهه پیش از تحویل دولت خرج شد در حالی که انبارهای کالاهای اساسی ما نیز خالی بود و حتی حقوق کارمندان را نداشتند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ جنگ ترکیبی علیه کشور ما به راه افتاد و هشت تا ۹ ماه ما را درگیر کرد اما یک روز امور مردم تعطیل نشد و این دولت کارها را انجام داد و باوجود برخی عناصر خودباخته در بدنه دولت، این دولت به کار خود و مردم ادامه داد.

سردار نظری افزود: جمعیت وسیعی برای تشییع و ادای احترام به رییس جمهور از داخل و خارج از کشور آمدند اما افرادی از درون کشور در کمال تأسف در این مراسم حضور پیدا نکردند و اگر می آمدند شاید تحت تاثیر قرار می گرفتند؛ قدرشناسی مردم را در این مراسم دیدید که این موضوع به خاطر خدمات ارزنده دولت بود.

وی بیان کرد: دولت سه ساله شهید رییسی اقدامات زیادی را در حوزه دیپلماسی انجام داد، گسترش روابط با ۱۵ کشور منطقه را پیش بینی کرد که روابط با ۱۴ کشور برقرار شد و کشور پانزدهم نیز برای ادای احترام به این شهید به ایران آمد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: عضویت در پیمان شانگهای، ارتباط موثر با اعضای بریکس، رکورد دار بودن در سفرهای استانی و رسیدگی ها به مردم، رکورددار گفت و گو با اقشار مختلف به ویژه دانشگاهیان، خودکفایی در گندم، افزایش ۳۴ درصدی غله و آبرسانی به روستاها، فعال سازی ۹ هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل، فروش نفت به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز و دریافت پول آن، بخشی از اقدامات دولت سیزدهم بود.

شاخص های انتخاب رییس جمهور آینده

وی یادآور شد: مردم شاخص های رییس جمهور بعدی را در اقدامات این دولت ببینند و مراقبت کنند، کسانی که از کاه، کوه می ساختند دوباره سر کار نیایند و از خاموشی خود خارج نشوند، این افراد حتی تشییع میلیونی شهدا را تحلیل نمی کنند.

سردار نظری گفت: شاخص های انتخاب رییس جمهور آینده باید همین شاخص ها و نظامات فکری رییس جمهور دولت سیزدهم باشد، شاخص های انتخاب رییس جمهور اصلح، مکتبی، میدانی و دلسوز.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز مقاومت، پایداری و سالروز عملیات بیت المقدس و روزهای خدمت گفت: سوم خرداد ماه سالروز افتخارآفرینی هایی است که رزمندگان ما در سال ۱۳۶۱ با تجهیزات اندک و پس از ۱۹ ماه موفق به آزادسازی خرمشهر شدند که این عملیات در ابعاد مختلف دنیا را متحیر کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: تیپ ۴۱ ثارالله در این عملیات نقش موثری ایفا کرد و در مرحله ای تا نقطه صفر مرزی پیش رفت.

وی ادامه داد: ایام مقاومت و پایداری با حادثه ای که رییس جمهور عزیزمان خادم ملت و خادم الرضا، رییس جمهوری که خدمت را به درستی در میدان عمل نشان داد، تقارن پیدا کرده و همه را در حزن و اندوه فرو برده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha