امام جمعه کاشان: شهید آیت الله رییسی اقدامات ماندگاری برای توسعه کشور انجام داد

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: شهید آیت الله رئیسی در سه سال خدمت خود اقدامات ماندگار و ارزشمندی برای توسعه کشور در همه عرصه ها انجام داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: عضویت در بریکس ،شانگهای و روابط با همسایگان و آفریقا، ارسال ۱۱ ماهواره به هوا و بازگشتن ۹ هزار واحد تولیدی راکد به مدار تولید و آبرسانی به پنج هزار روستا از اقدامات ارزشمند شهید آیت الله رییسی است.

وی اظهار کرد: حادثه سنگینی در کشور ما رخ داد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با تعدادی از سپاهیان برای مقابله با یک سیلاب احتمالی سدی محکم ایجاد کردند و فرمودند وظیفه ما دعاست و همه وظیفه دعا داریم و به مسوولان توصیه کردند که بدانید نه در امنیت کشور و نه در اداره قوه مجریه خللی ایجاد نمی شود و تا ساعت ۶ صبح که شهادت شهید آیت الله رییسی و همراهانشان محرز شد رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام دادند و پنج روز عزای عمومی اعلام و تاکید کردند که باید در کمتر از ۵۰ روز رییس جمهور آینده تعیین شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد: معظم له در پیامشان به مناسبت شهادت شهید آیت الله رییسی به همه مسوولان توصیه کردند که برای موفقیت باید ویژگی های این شهید از جمله مجاهدت، پرتلاشی، مردمی بودن، فداکاری و اخلاص را داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: معظم له فرمودند که نسبت به شهید آیت الله رییسی بی مهری هایی شد اما واکنش نشان نداد و این مبنای دینی دارد چرا که امام صادق (ع) فرمودند کسی که بخواهد رضوان الله را دریافت کند باید سعه صدر داشته باشد و اگر کسی بر جفای دیگران نسبت به خود صبر نکند به رضوان خدا نمی رسد و اگر صبر کند خدا دلش را مملو از ایمان می کند.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی روسای جمهور مختلفی را دیدیم، برخی مطیع امام و رهبری بودند و برخی زاویه داشتند و کسی که زاویه نداشت به عزت رسید.

وی اظهار کرد: تشییع شهید آیت الله رییسی به قدری پرشور بود که دشمنان هم اقرار کردند که جمعیت زیادی در این مراسم حضور یافتند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از آیت الله آل هاشم به عنوان امام جمعه محبوب، معتبر و معزز یاد می کنند، ارتباط مردمی ایشان بسیار قوی بود و از لایه های حفاظتی غیرضروری اجتناب می کردند، خبرنگاری می گوید ایشان از یکی از اخبار من با تماس تلفنی تجلیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دکتر امیر عبداللهیان مرد میدان و دیپلماسی بود و اتحاد میدان و دیپلماسی را ایجاد کرد به گونه ای که آخرین دستاوردشان عملیات وعده صادق بود که در دنیا این را تبیین کردند که پاسخ به جنایت رژیم غاصب صهیونیستی حق مشروع جمهوری اسلامی است.

وی افزود: افتتاح مجلس خبرگان رهبری از مناسبت های هفته است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی این مجلس موجب آرامش برای مسلمانان جهان است و یکی از پایه های اصلی نظام مردم سالار است که در فاصله زمانی معین به دست توانای ملت استمرار می یابد.

وی اظهار کرد: فتح خرمشهر از دیگر مناسبت های هفته است، سردار صفوی تعریف می کرد، کشورهای خارجی این موضوع را به ما گفتند که وقتی شنیدیم ایران خرمشهر را پس گرفت به قدرت نظامی ایران ایمان آوردیم.

امام جمعه کاشان بیان کرد: روز ملی مقاومت دزفول از مناسبت های دیگر هفته است، در بین شهرهای ایران بیشترین موشک به دزفول شلیک شد، ۱۷۶ موشک،۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ، ۳۳۱ راکت هواپیما به شهر دزفول اصابت کرد و ۱۹ هزار خانه ویران شد اما مردم و امام جمعه دزفول در شهر مانده و مقاومت کردند و این شهر به دست عراقی ها نیفتاد، امام راحل فرمودند مردم دزفول دین و تکلیف خود نسبت به اسلام را ادا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha