امام جمعه کرمان: حضور گسترده مردم در تشییع شهید جمهور دنیا را بهت‌زده کرد

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری رییس جمهور شهید و همراهان، دنیا را بهت زده کرد و نشان داد مسئولان خدوم و دلسوز در قلب مردم جای دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور افزود: نخستین مطلب در این حادثه، قدرشناسی مردم بود، که حضور میلیون ها انسان دلداده به جمهوری اسلامی و انقلاب، دارای معرفت را به تصویر کشید.

وی با بیان اینکه این حادثه بزرگ و تاریخ ساز، در تاریخ ماندگار شد اظهار کرد: حضور پررنگ مردم پیام‌های فراوانی را برای دنیا مخابره کرد و نشان داد مردم پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند و افرادی که جهادی حرکت می کنند و در خط رهبری ماندند تا چه اندازه محبوب مردم هستند.

امام جمعه کرمان با تسلیت از دست دادن رییس جمهور انقلابی، متدین، مردمی و کارآمد شهید دکتر رییسی و وزیر خارجه انقلابی، شایسته، مدبر و چهره مقاوم در مقابل زیاده خواهی های استکبار افزود: شهادت امام جمعه مردمی و طراز خطه آذربایجان شرقی، استاندار پرتلاش، جهادی، جوان این خطه، سر تیم حفاظت رییس جمهور و کادر پرواز را تسلیت می گویم.

وی با تاکید بر بخشی از این حادثه تلخ و شیرینی حضور مردم که پیام های فراوانی برای داخل و خارج کشور داشت عنوان کرد: صفات و ویژگی های برجسته و نیک فراوانی را می توان به شخصیت شهید آیت الله رییسی نسبت داد اما رعایت اخلاق اسلامی، توجه به معنویت، جلب رضایت و کار برای خدا یکی از صفات برجسته و بارز رییس جمهور انقلابی و شهید ما است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: رییس جمهور در تمام دوران مدیریتی خود بد اخلاقی، یا حرف خلاف عرف و اخلاق نداشت و بر زبان جاری نکرد و اخلاق دینی و توجه به خدا در اوج قاطعیت در تمامی صحنه های زندگی ایشان برجسته است.

وی یادآور شد: زمانی که مسئولیت رییس جمهور سنگین تر می‌شد، رعایت اخلاقیات از سوی آیت الله رییسی شدیدتر بود و زمانی که در آستان قدس و یا راس قوه قضاییه قرار گرفت، همچنین وقتی که مردم وی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کردند و در راس قوه مجریه قرار گرفت، قبل و بعد از مسئولیت ها در روحیه، رویه و فروتنی، متواضع تر شد و غرور، دنیاطلبی و صفات منفی در این فرد وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: نکته دیگر انقلابی بودن و انقلابی ماندن رییس جمهور بود که این شهید التزام کامل به لوازم انقلابی داشت لذا ضمن پیروی از خط امام و رهبری، همواره مراقبت و مواظبت کرد که از این خط کوچک‌ترین فاصله ای نگیرد.

به گفته وی، پایبندی به ارزش های اسلامی و شعارهای انقلاب، ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های دشمن در عرصه های مختلف، دفاع از مردم مظلوم و مستضعف در داخل و خارج کشور از این رییس جمهور شهید، شخصیتی به تمام معنا و انقلابی ساخته بود.

وی ادامه داد: مدیریت خستگی ناپذیر و جهادی، توجه به مهارت و تخصص در عرصه مدیریت، بسیج ظرفیت های کشور، توجه به توان داخلی و ظرفیت های تعاملی با همسایگان و کشورها، گره نزدن سرنوشت کشور به مسایل صحنه جهانی، مدیریت کارآمد، با برنامه و هدفمند محور دیگر شخصیت آیت الله شهید رییسی بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز کرد: محور دیگر بصیرت و شناخت از حوزه ماموریتی، به کارگیری عقلانیت، منطق، ابتکار و برنامه داشتن در عرصه های مختلف کشور و گذر از تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت از آیت الله رییسی مدیری در طراز و قابل همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته بود که هر ۲ شخصیت نیز مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

وی گفت: باید به ظرفیت انقلاب در ۲ محور توجه کنیم از جمله انقلاب اسلامی ایران ظرفیت این را دارد که نیروهای کارآمد یکی پس از دیگری از درون انقلاب تربیت و معرفی شوند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ما از ابتدای انقلاب با حوادث تلخی روبه‌رو بودیم که باعث شد شخصیت های برجسته‌ای را از دست بدهیم اما ظرفیت انقلاب توانست این خلاءها را پُر کند و نیروهای کارآمد یکی پس از دیگری به عرصه آمدند.

وی افزود: در حالی وارد نیمه دوم دهه پنجم انقلاب می شویم که حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم و دشمن در این مسیر مسئولان کلیدی و رده بالا را از ما گرفت اما این انقلاب خم به ابرو نیاورد و به سرعت آنها را جبران کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: ظرفیت دیگر نظام جمهوری اسلامی ساختار محکم و قانون مند نظام و درست است که حوادث دل مردم را پر از غم می کند اما مردم از ساختار نظام خیالشان راحت است؛ ساختار محکم و منعطفی که می تواند کشور را به راحتی مدیریت کند و این ساختار قانون مند ظرفیت دارد که مسئولیت ها را با تقسیم کار صحیح و قانون مند اجرایی کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به سالروز آزادسازی جنوب لبنان که در اشغال رژیم غاصب صهیونیستی بود خاطرنشان کرد: پس از آن رژیم غاصب و جعلی در هر جنگ و عملیاتی وارد شد، شکست خورد و عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: پیروزی مردم مقاوم غزه را امت اسلامی در آینده نزدیک جشن خواهند گرفت و نابودی رژیم کودک کش را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا آیین نماز جمعه این هفته شهر کرمان با مداحی و میز خدمت دستگاه های اجرایی همراه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha