انتقاد مقام روس از ناتو به دلیل کشاندن مولداوی به رویارویی با روسیه

تهران-ایرنا- رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دنبال کشاندن مولداوی به درگیری نظامی با مسکو و مینسک است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، الکساندر بورتنیکوف در نشست شورای سران امنیت و خدمات ویژه کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) اظهار داشت: «مولداوی نمونه کاملی از نحوه عملکرد ابزارهای کنترل خارجی است. مقامات مولداوی در واقع استقلال سیاسی خود را از دست داده‌اند. علاوه بر این، این کشور تحت فشار قرار گرفته است تا به طور کلی از هویت ملی و استقلال خود چشم پوشی کند.»

وی با اشاره به اینکه ناتو مولداوی را به رویارویی نظامی با روسیه و بلاروس می‌کشاند، گفت: «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در اعزام تعداد زیادی مزدور و شبه نظامیان تروریست به اوکراین نیز دخیل بوده است.»

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه تصریح کرد: «ما در حال ثبت استقرار مداوم تعداد زیادی مزدور و شبه نظامی تروریست بین‌المللی از خاورمیانه، شمال آفریقا و افغانستان به اوکراین با حمایت کشورهای عضو ناتو بوده‌ایم.»

وی افزود که از برخی از آنها «برای نفوذ تروریست‌ها به کشورهای مشترک المنافع استفاده می‌شوند.»

به گزارش ایرنا، گنادی گاتیلوف نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو نیز پیشتر گفته بود: کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با تامین مالی و ارائه تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف، جنگ نیابتی علیه روسیه به راه انداخته‌اند.

وی تاکید کرد که این تامین مالی کی‌یف نه تنها آن را به «ارتکاب جنایات جنگی» جدید تحریک می‌کند، بلکه منجر به طولانی شدن و تشدید درگیری می‌شود.

لازم به ذکر است که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

https://tass.com/politics/1792729

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha