۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85487670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم کردستان قدرشناس خدمات رئیس‌جمهور شهید هستند

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج گفت: مردم کردستان قدرشناس زحمات و خدمات رئیس جمهور شهید هستند؛ چرا که آیت‌الله رئیسی در سه سفر به این استان، پروژه‌های بزرگی را به بهره‌برداری رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: مردم کردستان، برکات سفرهای رئیس جمهور شهید را در بخش‌های زیرساختی، فرهنگی و اقتصادی با افتتاح پروژه‌های کلان از جمله انتقال آب از سد آزاد به سنندج، افتتاح راه آهن سنندج- تهران و فرودگاه سقز، به خوبی درک کردند.

وی با اشاره به اینکه کردستان جزو اولین استان‌هایی بود که مراسم گرامیداشت شهدای خدمت را برگزار کرد، افزود: تعدادی از مردم این استان، برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت عازم تهران شدند که نشان از ارادت کردستانی ها به رئیس جمهور شهید دارد.

خطیب موقت جمعه سنندج، حادثه شهادت رئیس جمهور و همراهانش را تاسف بار برای ملت ایران و امت اسلامی عنوان کرد و گفت: شهید رئیسی برای رضای خدا و خدمت به مردم به شهادت رسید و عاقبت به خیر شد.

ماموستا خالدی به معرفی قرآن کریم توسط رئیس جمهور شهید در سازمان ملل اشاره کرد و از مسئولان خواست پیرو آن شهید بزرگوار باشند و صادقانه به مردم خدمت کنند.

وی تاکید کرد: سبک خدمت شهید رئیسی و حضور وی میان مردم و خستگی‌ناپذیری، کار را برای رئیس جمهور آینده دشوار کرد و این منش باید ادامه یابد.

شهید رییسی فاصله بین مردم و مدیران را حذف کرد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان هم که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها سخنرانی می کرد اظهار کرد: رئیس جمهور، درک مشکلات و مسائل مردم را در ارتباط با مردم می دید و با حضور بین مردم و استان‌ها با ملت ارتباط مستقیم داشت.

شاهین فکور افزود: سبک مدیریتی که شهید رئیسی در کشور نهادینه کرد، برای رئیس جمهور آینده سخت است؛ چراکه آن شهید بزرگوار فاصله بین مدیران و مردم را حذف کرد.

وی بزرگترین مسئله کشور را اشتغال و تولید دانست و ادامه داد: در دوره ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی، ۶ هزار کارگاه از حالت تعطیلی خارج شد که بسیار ارزشمند بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان به تعهدات رئیس جمهور شهید در بخش های مختلف به ویژه مسکن اشاره کرد و گفت: طی حدود سه سال، چهار میلیون واحد مسکن به متقاضیان واگذار شد.

فکور تاکید کرد: شهید آیت الله رئیسی اعتقاد داشت که غیر از آمریکا و اسرائیل، با تمام کشورها ارتباط داشت که با اولویت کشورهای آسیایی این امر محقق شد.

وی ادامه داد: حضور ۶۰ هیات خارجی و مشارکت میلیونی مردم کشورمان در مراسم تشییع شهید رئیسی، نشان از محبوبیت رئیس جمهور فقید و همراهان شهیدش بین ملت و جهان داشت.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha