سردار سلامی: عطر ایثار، شهدای خدمت روحیه جهادی مردم شهرها و روستاها را زنده کرد

شهرری - ایرنا - فرمانده سپاه پاسداران در مصلی امام علی علیه السلام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور گفت: این روزها در خیابانهای شهرها و روستاهای ما عطر و رایحه دل انگیز شهادت و ایثار و جهاد زنده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرلشکر حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرری با اشاره به واقعه شهادت شهیدان خدمت اظهار داشت: شهیدان خدمت که در راه تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب نمودند و معراج رفتند در جوار حق روزی خوار خداوند شدند.

وی افزود: این واقعه دوباره قلب مردم ایران را محزون کرد اما مشاهده کردید چگونه به خیابانها آمدند تا بگویند پرچمی بر زمین نیافتاده و اگر هم بیافتد کسانی هستند که آنرا بردارند.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که این شخصیتهایی بزرگی که در سانحه خدمت رسانی به ملت عزیز ایران به شرف شهادت نائل آمدند همه شخصیتهای معیار بودند.

شهید رئیسی یک شخصیت الهی داشت و معیار یک رئیس جمهور کامل بود

سردار سرلشکر حسین سلامی با بیان اینکه خداوند ایثارگرترین انسان‌های خود را گلچین کرد، اظهار داشت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی یک شخصیت الهی داشت و معیار یک رئیس جمهور کامل بود در شبانه‌روز دغدغه مردم را داشت و جلسات او تا نیمه‌های شب همه ادامه داشت.

شهید رئیسی کارخانه های تعطیل شده را احیا کرد

 وی با بیان اینکه شهید رئیسی در این دوران کوتاه ۳ ساله ریاست جمهوری عرصه های وسیعی را برای ایران ساخت، افزود: شهید رئیسی کارخانه های تعطیل شده را احیا کرد، به روستاها سر کشید، ایران را از تحریم خارج کرد، او منزلت ‌بین‌المللی ایران را رشد داد.

سلامی با اشاره به خصوصیات شهدای خدمت افزود: آنها انسانهایی قوی، انقلابی، مردم دار بودند ، رییس جمهور ما کسی بود که در کاخ کرملین در میان مذاکره با طرف مقابل نماز اول وقت خواند تا کبریایی الهی را معیار حرکت خود قرار دهد.

فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد : آیت الله رییسی کسی بود که منزلت بین المللی نظام را در جهان رشد داد و ملت ایران را رشید کرد و ایران اسلامی در موضوع مهم بین الملل به برکت هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و میدان داری رییس جمهور و وزیر امور خارجه شهیدمان امروز یک اعتبار و اقتدار مثال زدنی در دنیا داریم.

وی تصریح کرد: حرارت و گرمای احساس رئیسی را مردم مستضعف در نقاط مختلف سرزمین ایران اسلامی حس می کردند، او انسانی بود که در این دوره کوتاه سه ساله ریاست جمهوری خود عرصه های  وسیعی از یک شخصیت ملی را برای ایران بزرگ ساخت.

سردار سلامی گفت: جلسات او تا امتداد شب طول می کشید و از ابتدای اذان صبح وارد عرصه خدمت می شد و از یک سرزمین به سرزمین دیگری می رفت.

حضور هیئت های خارجی برای وداع با پیکر شهید رئیسی

 سردار سلامی با اشاره به حضور ۶۳ هیئت  خارجی برای وداع با پیکر شهید رئیسی تصریح کرد: شهید امیر عبداللهیان در ودعه صادق واقعا درخشید و در مقابل ابرقدرتها ایستاد و فهم سیاسی بالایی داشت و منطق ایران را در دنیا ترویج می‌کرد؛ این شهید واقعا متواضع بود.

فرمانده سپاه از شهید حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اما مجمعه تبریز نام برد و افزود: این شهید با مردم زندگی می‌کرد و زبان دل آنها بود؛ شهید رحمتی هم استاندار شهید خستگی ناپذیر بود و نمونه یک عنصر اجرایی قدرتمند بود.

شهید موسوی یک پاسدار فداکار بود

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهید موسوی را بیش از ۱۵ سال می‌شناسم، ‌گفت: این شهید یک پاسدار فداکار بود و از جان گذشته و مهربان و مردم‌دار و خستگی‌ناپذیر بود؛ او برای جان فدا بودن رئیس جمهور پیشگام بود و بارها مجروح شد و با پای شکسته در میدان بود.

 وی با بیان اینکه شهید موسوی به پاسداری خود ایمان داشت، گفت: او در میدان عمل ‌جدی بود، گاهی زخمی می‌شد اما برای مردم از همه چیز می‌گذشت.

تشییع پیکر پاک شهید موسوی در شهر ری 

پیکر پاک سردار موسوی صبح امروز جمعه از محله دولت آباد شهر ری در میان انبوه عاشقان شهدا و ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عج تشییع و با گذر از معابر اصلی محله دولت آباد به آستان مقدس عبدالعظیم حسنی منتقل شد.

در این مراسم معاون اجرایی رئیس جمهور به هماره جمعی از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند.

پیکر مطهر شهید سردار سید مهدی موسوی فرزند غیور شهرری، روز جمعه از مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در فلکه سوم دولت آباد به سمت فلکه اول دولت آباد با حضور مردم شهید پرور شهرستان ری تشییع و پس از آن به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منتقل و خاکسپاری خواهد شد.

روز گذشته پیکر خادم الرضا(ع) و سید محرومان شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی با مشایعت تاریخی ملت ایران در خطه خورشید و در مشهدالرضا، شهر شهادت، در رواق «دارالسلام» حرم علی بن موسی الرضا(ع) و در آغوش سلطان مهربانی‌ها و ضامن آهو به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

همچنین پیکر مطهر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهرری در آرامگاه ابدی خود به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر روز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

از جمله سرنشینان این بالگرد، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، آیت‌الله «آل هاشم» امام جمعه تبریز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha