۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85487654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت ۱۶ دانشجوی هوادار فلسطین در دانشگاه آکسفورد

تهران- ایرنا- پلیس انگلیس در ادامه سرکوب معترضان جنگ غزه، به دنبال تحصن حامیان فلسطین دردفتر معاونت دانشگاه آکسفورد ۱۶ دانشجو را بازداشت کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، پلیس انگلیس پس از تحصن دانشجویان حامی فلسطین در دفتر معاونت دانشگاه آکسفورد، اعلام کرد ۱۶ نفر را به ظن تعدی و ورود به یکی از دفاتر خصوصی این دانشگاه بازداشت کرده است.

بازداشت ۱۶ دانشجوی هوادار فلسطین در دانشگاه اکسفورد

به گفته گروه حامی فلسطین موسوم به «اقدام آکسفورد برای فلسطین» (OA۴P)، مدیران این دانشگاه بعد از تحصن دانشجویان در دفتر معاون ریاست این دانشگاه در روز پنجشنبه، پلیس را فراخواندند. تحصن دانشجویان آکسفورد به دنبال اعتراضات دانشجویی در فضای دانشگاه های دیگری در این کشور، آمریکا و سایر کشورهای جهان در اعتراض به جریان جنگ غزه انجام شده است.

رویترز نوشت: پلیس مدعی شده که یکی از افراد بازداشت شده در بین این ۱۶ نفر، مظنون به حمله فیزیکی است و بازداشت های دیگری در اعتراضات جداگانه در نزدیک این دانشگاه و اماکن دیگری در این شهر گزارش نشده است.

فیلمی که گروه اقدام آکسفورد برای فلسطین در رسانه های اجتماعی منتشر کرده است، مشاجره بین دانشجویان و پلیس را نشان می دهد. دانشجویان با تحصن در خیابان از عبور خودروی پلیس که حامل بازداشت شدگان بود،ممانعت کردند.

بازداشت ۱۶ دانشجوی هوادار فلسطین در دانشگاه اکسفورد

آنها شعار می دادند: «بازداشت شدگان را آزاد کنید» و خواستار خودداری دانشگاه آکسفورد از همکاری با رژیم اسرائیل بودند.

گروه اقدام آکسفورد برای فلسطین در پیامی که در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد نوشت: این اتفاق نشان می دهد که دانشگاه به جای جلوگیری از نسل کشی (رژیم) اسرائیل در غزه، دانشجویان خود را بازداشت و سرکوب می کند و تحت حمله فیزیکی قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، دانشجویان دانشگاه های آکسفورد و کمبریج در انگلیس طی هفته های گذشته با الگو گرفتن از دانشجویان دانشگاه های آمریکا اقدام به برپایی چادرهایی در محوطه دانشگاه به منظور ابراز حمایت از فلسطینی ها کردند.

گروه اقدام آکسفورد برای فلسطین پیشتر اعلام کرده بود که خواسته های دانشجویان شامل مواردی از قبیل افشای کل دارایی های دانشگاه، واگذاری دارایی ها، اصلاح سیاست سرمایه گذاری، تحریم روابط شرکت های اسرائیلی است.

https://www.reuters.com/world/uk/oxford-university-students-arrested-pro-palestinian-sit-in-protesters-say-2024-05-23/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha