وزیر کشور: دنیا ببیند که با این ملت کاری نمی‌ تواند بکند/شهید «رحمتی» بر عهد خود صادق بود

مراغه- ایرنا- وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز شهید «مالک رحمتی» به لقا رسید، بیان کرد: این شهید بر عهد خود صادق بود و هیچگاه در اجرای عهد کوتاهی نکرد. 

به گزارش ایرنا «احمد وحیدی» روز جمعه در آیین تشییع پیکر مطهر شهید رحمتی در زادگاهش مراغه، افزود: شهید بزرگ ما شوط اول در دستان پرمهر مردم تبریز و آذربایجان، شوط دوم را در قم و بر دستان مردم مجاهد قم و در کنار مرقد شریف فاطمه معصومه (س) و در مسجد جمکران، شوط سوم را در تهران و نمازی که رهبر انقلاب و نایب امام زمان(عج) بر پیکر ایشان و سایر شهدا خوانند، طی کرد.

وی ادامه داد: شهید «رحمتی» شوط چهارم را در خراسان و بر دستان مردم پاک و مجاهد آن دیار طی کرد و شوط پنجم را در مشهد مقدس بر دستان مردم خداپرست و در کنار وجود مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) پشت سر گذاشت و امروز در شوط ششم به مراغه عزیز و شهری با بیش از هزار و ۴۰۰ شهید آمده است تا در وطن خود بعد از سال‌ها دوری، بیارمرد و شوط هفتم را بر دستان ملائکه و برای رسیدن به اوج سعادت بشری طی کند.

وحیدی تاکید کرد: این سفرهای سالکان الی‌الله بر دستان مردم پاک، مومن و انقلابی حکایت از آن دارد که شهید ما، شهید بزرگ این دیار، شهید «رحمتی» عزیز همه مراحل را برای قابل شدن و طی طریق پشت سر گذاشته است و امروز در اینجا پیکر این شهید را به ملائکه تقدیم می‌کنیم.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: شهدا رفتند و می‌روند تا این انقلاب بماند، شهدا می‌روند تا اسلام عزیز بماند، تا ارزش‌ها باقی بماند و ایمان‌های برافراشته بر سراسر گیتی ندای الله اکبر و ندای توحید سر دهد؛ شهدا می‌روند تا وحدت و یکپارچگی ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما در گام دوم انقلاب شهید سلیمانی و شهید زاهدی و این شهدای خدمت و شهدای دیگر را دادیم، گام دوم انقلاب نیاز دارد به تلاش و انرژی های بیشتر و حرکت پرتلاش و اینها انرژی هایی است که حرکت ما را به سوی قله ها و به سوی دست یافتن به آنچه که خداوند بزرگ برای این ملت ترسیم فرموده است برسد و در این راه کم نیاورد و این دم به دم خون دادن در پیکر جامعه حرکت رو به جلو است.

وحیدی ادامه داد: امروز و دیروز در کل کشور دیدید که چه خیزش و قیامتی شد از مردم عزیز در سراسر کشور چه در شهرهایی که پیکرهای پاک شهدا تشییع شد و چه شهرهایی که فرصت نبود این پیکرها بروند اما دیدید مردم چه کردند.

وی افزود: مردم چه حماسه ای آفریدند، مردم چه ایمانی از خود بروز دادند و این حقیقت و باطن این ملت است و حقیقت و باطن این ملت را همه دیدند، دیروز تبریز و امروز مراغه و روزهای قبل در مشهد، تهران و قم البته این حقیقت در همه کشور است.

وی یادآور شد: ملت ایران ملتی صبور و مقاوم ، ملتی پرتوان که هرگز این شهدا و مردم در برابر غیر خدا سر تسلیم فرود نیاورده است و به راه خود ایمان دارند می داند این شهدا هم پیشقر ولان آن راه بزرگند و این آن چیزی است که ملت ما با همه وجود در این روزها نشان داد .
وی ادامه داد: این افتخار بس بزرگی است که هر کدام ذره ای از این ملت باشیم این است که همه افتخار می کنند.
وزیر کشور افزود: رئیس جمهور شهید و استاندار شهید و امام جمعه محبوب و وزیر خارجه پرتوان و مجاهد ما افتخار می کرد که خدمتگزار مردم باشند.
وحیدی گفت: مردم هم الحق خدمتگزاران خود را می شناسند همین شهید مالک رحمتی کمتر از چهار ماه در این استان بود هر کسی به من مراجعه کرد از محبت او گفت.
وی اظهار کرد: از اینکه این شهید متناسب با اسمش رحمت چقدر رحیم، عطوف و مهربان بوده و چقدر ارتباط خوب برقرار می کرد و در مدت کم در دل مردم جا باز کند.

وی یادآور شد: این آن چیزی است که یک خدمتگزار در راه خدمت بدهد و این چنین سرافزار کند ملت خود را که بله مسئولینی که ملت انتخاب کردند کسانی هستند که منتخب خدا هم هستند و خداوند بر این انتخاب ملت صحه گذاشته و آنها را پیش خود برد.

وزیر کشور ادامه داد: درود بر شما مردم مراغه درود بر شما مردم شریف که این چنین قدرشناس از فرزند خود که پس از سال ها خدمت در مسئولیت های مختلف برگشت تا در میان شما آرام بگیرد.

وحیدی افزود: این انسجام، وحدت، یکپارچگی، همدلی و همراهی اینها همه مولود ایمان ملت بزرگ ما است که به برکت خون شهدا بیشتر و بیشتر هم خواهد شد، دنیا ببیند این ملت وفادار و مقاوم هستند.

وی ادامه داد: امام عزیز ما فرمودند در شهادت شهدای اول انقلاب گفت ما را بکشید ملت ما بیدارتر می شود ملتی که شهادت برایش شهد شیرین است برای او شهادت ها راه و قدمی و گام بزرگی به جلو است امروز با این شهدا با شهدای خدمت، عهد و پیمان می بندیم که همان گونه که آنها از عهد خود بازنگشتند و بر پیمان خود باقی ماندند ما نیز باید از انان پیروی کنیم و روی عهد خود بمانیم تا به لقاء الهی برسیم.

وی اضافه کرد: خدواند ملت ما را به عنوان ملت الگو و اسوه در جهان قرار داده است، امروز صدای ملت مظلوم غزه و فلسطین به پشتوانه ملت ایران بلند است رییس جمهور شهید ما صدای ملت فلسطین بود در تمام مجامع بین المللی و همه مسوولان ما شهیدان ما و شهید ملک رحمتی، چه در زمانی که در آستان قدس مشغول خدمت بود و خادم الرضا بود و چه در مسئولیت های دیگر و چه در استانداری صدای بلند همه مظلومان بودند.

وی گفت: مظلومان، مستضعفان تاریخ و دنیا ترسی به خود راه نمی دهند چون ملت ایران حامی آنهاست، رهبر عزیز ما و پرافتخار ما، رهبر شجاع حامی ما هستند.

وحیدی همچنین گفت: شهیدان را به خدا می سپاریم و به عهد خود پایداری می ورزیم تا به عزت بیشتر و لقاء الله برسیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha