شهید رحمتی استاندار جهادی و ولائی بود

مراغه- ایرنا- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی های ممتاز شهید مالک رحمتی، گفت: به معنی واقعی کلمه استاندار جهادی، ولائی و انقلابی بود.

تراب محمدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، همکاری چهار ماهه خود با استاندار شهید آذربایجان شرقی را یکی از دوران بسیار موفق خدمت خود عنوان و اظهار کرد: در این مدت کوتاه همواره برای خدمت به مردم و به خصوص محرومان سر از پا نمی شناخت.

وی ادامه داد: از نخستین ساعات خدمت و پس از معارفه خود، بلافاصله کارش را با برگزاری نشست با شورای معاونان استانداری آغاز کرد و همه را برای خدمت به مردم و گره گشایی از معضلات جامعه دعوت و تشویق می کرد.

محمدی از شهید رحمتی به عنوان استاندار انقلابی و جهادی یاد کرد که حتی یک لحطه را هدر نمی داد و خودش می گفت زمان ها برای ما بسیار کم است و باید از هر دقیقه برای توسعه و پیشرفت کشور و استان استفاده کنیم.

وی یادآور شد: شهید رحمتی با روحیه جهادی و سلوک مدیریتی مردمی خود همواره در میان مردم بود و تلاش های وافری برای حل مشکل محرومان می کرد و البته پروژه های بزرگ عمرانی و خدماتی استان را با جدیت پیگیری می کرد.

محمدی گفت: در روز دوم خدمتش در استانداری بود که برای بازدی به شیرخوارگاه تبریز رفت و در همان بازدید چند دقیقه ای بسیاری از مشکلات آن مجموعه را که سال ها باقی مانده بود، حل کرد.

وی اخذ اعتبارات مناسب برای رفع تنیش آبی تبریز در چهار پنج روز اول استانداری با مصوبه دولت را از جمله یادگارهای مهم شهید رحمتی بیان کرد.

محمدی افزود: شهید رحمتی سلوک الهی داشت و خدایی بود و شب و روز نمی شناخت، تعطیلی برایش بی معنی بود و او به واقع نیروی جهادی، مومن، با تقوا و ولایی بود که آثار چهار ماه خدمتش در استانداری آذربایجان شرقی در سال های آینده بیشتر ملموس خواهد بود.

به گزارش ایرنا شهید مالک رحمتی از همان دوران کودکی و حتی در دوره دانشجویی کار می‌کرد تا جایی که در برهه‌ای از تحصیل، مشاور جوانان وزیر کشور شد.

وی طی دوره دانشجویی در شورای نگهبان مشغول به کار بود و در تمام دوران مسئولیتش هم شبانه‌روزی در مسیر خدمتگزاری به مردم تلاش کرد.

شهید «مالک رحمتی» که سوم بهمن سال ۱۴۰۲ به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی شده بود، روز یکشنبه مصادف با ۳۰ اردیبهشت ماه و همراه با سید محرومان و هشتمین رییس‌جمهور کشورمان و جمعی دیگر از شهدای راه خدمت به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شهید «رحمتی» متولد اول فروردین ۱۳۶۱ در مراغه، دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و از تیر تا بهمن ۱۴۰۲ نیز به‌ عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعّالیت کرد.

این شهید راه خدمت همچنین از سال ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۲ قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بود و سوابق اجرایی دیگری چون مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha