۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبر: 85487530
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان از کارخانه سیمان سفید ازنا بازدید کرد

خرم‌آباد - ایرنا - ابوطالب شفقت استاندار لرستان روز جمعه از کارخانه سیمان سفید ازنا بازدید و در روند تکمیل آن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارخانه سیمان سفید در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در شهرستان ازنا واقع شده و در فاز اول روزانه ۶۰۰ تن و سالانه ۲۲۰ هزار تن سیمان سفید تولید خواهد کرد.

با بهره برداری کامل این کارخانه برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و در فاز دوم بیش از ۸۵ درصد مواد اولیه آن از معادن استان فراهم خواهد کرد.

برای ساخت و بهره برداری این کارخانه در مجموع بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و با تکمیل این کارخانه، سیمان سفید ازنا بزرگترین کارخانه سیمان سفید غرب و دومین کارخانه بزرگ کشور خواهد بود.

استاندار لرستان همچنین از کارخانه فرو آلیاژ ازنا بازدید کرد، اکنون ۶۵۰ نفر مستقیم در سه شفیت کاری و بیش از سه هزار نفر غیرمستقیم در ابن مجموعه مشغول به کار هستند.

کارخانه فروسیلیس ازنا، با داشتن تعداد بسیار زیاد کارمند و کارگر، بزرگترین تولیدکننده فروسیلیسیم در خاورمیانه است، این شرکت سالانه حدود ۶۰ هزار تن فروسیلیسیم و ۲۰ هزار تن پودر میکروسیلیکا تولید می کند.

صنایع فروآلیاژ شهرستان ازنا یکی از بزرگترین تولید کنندگان فروسیلیسیم و یکی از فعال‌ترین کارخانجات استان لرستان محسوب می شود.

همچنین استاندار لرستان از روند احداث و تکمیل محور ازنا شازند بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha