عزای شهید جمهور در شاهچراغ (ع)/ ۱۰ ویژگی شاخص آیت‌الله رئیسی

شیراز – ایرنا – مردم شیراز شب گذشته برای چندمین بار در پنج روز گذشته برای بزرگداشت یاد رئیس جمهور شهید خود در آستان احمدی شاهچراغ (ع) گردآمدند و سوگواری کردند؛ در شام غریبان شهدای خدمت، تولیت این آستان مقدس به بیان ۱۰ ویژگی شاخص شهید جمهور پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شبستان امام خمینی (ره) حرم شاهچراغ (ع) میزبان مراسم سومین روز شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان او در سانحه هوایی یکشنبه گذشته بود و مردم شیراز از زن و مرد و اقشار مختلف مجاور حرم حضوری پررنگ و خودجوش در این مراسم داشتند.

تولیت آستان حضرت احمدبن موسی (ع) در این مراسم سوگواری که پس از نماز مغرب و عشا آغاز شد و تا ساعتی مانده به نیمه شب ادامه یافت، به بیان ۱۰ ویژگی شاخص رئیس جمهور شهید پرداخت و گفت: عظمت مصیبت وارد شده به ملت ایران برای از دست دادن چنین مومنی است که در عصر خود الگو و نمونه بود.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری نخستین ویژگی آیت‌الله رییسی که زیربنای همه ویژگی های او بود را تقوا و ارتباط پیوسته با خدا عنوان کرد که ریشه دیگر رفتارها و شاخصه‌های رئیس جمهور شهید بود.

وی افزود: آیت الله رئیسی انسانی بود که نه ریا در اقدامات و فعالیتهای او دیده می‌شد و نه کبر و غرور داشت و این برآمده از درجه بالای ایمان در او است.

او با اشاره به دیدار ۲۰ سال گذشته خود با آیت‌الله رییسی در زمانی که آنگونه پست و مقامی در کشور نداشت، گفت: بار دیگر که وی را در ۲ سفر استانی به فارس ملاقات کردم، همان سید ۲۰ سال گذشته بود و داشتن بالاترین پست اجرایی کشور تاثیر

ی در او نگذاشته بود.

او دیگر ویژگی شاخص رئیس جمهور شهید را صداقت و صادق الوعد بودن عنوان کرد و ادامه داد: آیت الله رئیسی با مردم، انقلاب اسلامی، آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه صادق بود.

کلانتری اضافه کرد: هر کس در جمهوری اسلامی سمتی را به عهده می‌گیرد با ولی فقیه، آرمان‌های انقلاب، شهدا و جانبازان پیمان بسته است و نمی‌تواند در پناه این پُست‌ها راه دیگری برود؛ رئیس جمهور شهید تا آخرین لحظه عمر خود بر اساس همین پیمان رفتار کرد.

عزای شهید جمهور در شاهچراغ (ع)/ ۱۰ ویژگی شاخص آیت‌الله رئیسی

تولیت آستان حضرت احمدبن موسی (ع) خستگی ناپذیری و خدمت به خلق خدا را از دیگر ویژگی‌های او برشمرد و اظهار کرد: خدمت به خلق از عبادات خداوند است که در عمل از ویژگی های آیت‌الله رئیسی بود.

وی با اشاره به احادیثی درباره اهمیت خدمت به خلق، گفت: بنا به احادیث شیعی و اهل سنت، زمانی که حضرت موسی (ع) از خداوند می‌پرسد، اگر تو بنده بودی برای خدای خود چکار می‌کردی، خداوند فرمود اگر من عبد بودم، به بندگان خدا خدمت می‌کردم، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: یک بنده را به خاطر برداشتن شاخه خاری از راه مسلمانان وارد بهشت می‌کنند.

کلانتری با اشاره به برخی خدمات ارزنده رئیس جمهور شهید مانند ساخت یا آغاز به ساخت ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی، گفت: حال اگر کسی کمر همت ببندد و به یک ملت ۹۰ میلیونی خدمت کند و علاوه بر آن دل امت اسلام را شاد کند، عظمت بالایی دارد.

وی دیگر ویژگی شهید آیت‌الله رئیسی را امیدواری و امیدآفرینی عنوان کرد و گفت: این ویژگی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب نیز هست که در جامعه یاس و ناامیدی ترویج نشود.

کلانتری افزود: نرفتن به حاشیه ها از دیگر ویژگی های رئیس جمهور شهید بود؛ در مدت فعالیت او تهمت و تخریب‌های بسیاری به او زده شد اما حاضر نبود از خود هم دفاع کند، چون معتقد بود که نظر رهبر معظم انقلاب این است که به این حاشیه ها وارد نشود تا دل مردم غمگین نشود و این امر برخاسته از دیگر ویژگی، یعنی اوج ولایتمداری او است.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، عمر آیت‌الله رییسی یکسره به تلاش بی وقفه برای خدمت به مردم و کشور سپری شد.

تولیت آستان حضرت احمدبن موسی (ع) گفت: دشمن ستیزی از دیگر ویژگی‌های این رئیس جمهور شهید ایران بود؛ در عرف بین المللی خنده و اخم،راه رفتن و اشاره های شخصیت‌ها معنا دارد ، آیت‌الله رئیسی در ۲ بار سخنرانی خود در سازمان ملل قرآن را بوسیدند و بر سر گذاشتند و این حرکت دنیای اسلام را تسخیر کرد و عکس سردار شهید سلیمانی را در برابر رسانه های استکباری بالا برد و این صدها پیام دارد.

وی در پایان اظهار کرد: اگر ویژگی‌های دیگر را در کنار استکبار ستیزی و دشمن ستیزی او بگذاریم، مصداق آیه اشدا علی الکفار رحماء بینهم است.

پس از این سخنرانی سید مصطفی موسوی نژاد ساعتی را در جمع مردم داغدار شیراز به مداحی و مرثیه‌سرایی پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha