۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85487508
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگر سیاسی: اسرائیل دیگر مکانی امن و پایدار برای یهودیان نیست

تهران- ایرنا- احمد الایوبی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی در مطلبی تاکید کرد که فلسطین اشغالی دیگر مکانی امن و پایدار برای یهودیان جهان نیست.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از تارنمای لبنان الیوم، احمد الایوبی تاکید کرد که قضیه فلسطین مدت‌ها بود که به فراموشی سپرده شده بود و حمله هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) مجددا این قضیه را به جایگاه اصلی خود بازگرداند و در سراسر جهان مطرح کرد.

وی اظهار کرد که هفتم اکتبر ثابت کرد که مقاومت جریانی توخالی و کارتونی نیست بلکه به دنبال تثبیت حقوق ملت فلسطین است و در مقابل رژیم اشغالگر در نظر استراتژیک در عرصه‌های زیادی دچار شکست شد.

این تحلیلگر لبنانی در ادامه گفت که سران دشمن پس از عملیات طوفان الاقصی به مدت ۲ هفته دستپاچه شده و قادر به تصمیم‌گیری نبودند.

وی با تاکید براینکه رژیم صهیونیستی دیگر بازدارنده نیست بلکه نیازمند به دفاع از خود است و از آمریکا و کشورهای اروپایی کمک می‌گیرد، افزود: همانا (رژیم) اسرائیل در حال حاضر ارزش و اعتبار استراتژیک خود را در برابر غرب از دست داده است و دیگر مکانی امن و پایدار برای یهودیان جهان نیست.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha