۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85487480
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پکن: استقلال جزیره تایوان محکوم به شکست است

۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85487480
پکن: استقلال جزیره تایوان محکوم به شکست است

تهران- ایرنا- وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه جزیره تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از قلمرو چین است، تاکید کرد: استقلال این جزیره محکوم به شکست است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری وزارت خارجه چین، وانگ ونبین در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه خود (به وقت محلی) در واکنش به اظهار نگرانی مقام‌های نظامی آمریکا به برگزاری رزمایش چین در اطراف جزیره تایوان، با بیان اینکه انجام این رزمایش اقدامی ضروری و مشروع برای حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پکن است، تاکید کرد: انجام این رزمایش همچنین به منزله هشداری جدی برای نیروهای جدایی‌طلب «استقلال تایوان» و تحرکات تجزیه طلبانه آنها و ارسال هشدار به دخالت و تحریک خارجی است و کاملاً با قوانین بین‌المللی و رویه‌های رایج مطابقت دارد.  

سخنگوی وزارت خارجه چین با یادآوری اینکه تایوان بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو چین است، خاطرنشان کرد: این موضوع هم یک واقعیت مبتنی بر سابقه تاریخی و هم مبتنی بر وضعیت واقعی فعلی است و در آینده نیز چنین خواهد ماند.

وانگ ونبین در ادامه با تاکید بر اینکه استقلال جزیره تایوان محکوم به شکست است، افزود: مردم چین در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود منصرف نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری مردم چین قاطعانه هرگونه فعالیت جدایی‌طلبانه برای استقلال تایوان را پس خواهند زد، تاکید کرد: هر کسی که به دنبال استقلال تایوان باشد، تحت تاثیر اراده مردم چین برای اتحاد مجدد این جزیره به سرزمین اصلی خود، در هم کوبیده خواهد شد.

وانگ ونبین در ادامه افزود: ما از ایالات متحده می‌خواهیم که از فریبکاری یا حمایت از نیروهای جدایی‌طلب «استقلال تایوان» و دخالت در امور داخلی چین دست بردارد زیرا هر گونه تلاش برای به خطر انداختن حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین، با واکنش قاطعانه پکن مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چین صبح پنجشنبه رزمایش نظامی دو روزه خود در اطراف جزیره تایوان را که با هدف «مجازات سنگین برای اقدامات جدایی‌طلبانه» برنامه‌ریزی شده است، آغاز کرد.

این رزمایش پس از آن انجام می‌شود که «لای چینگ ته» به عنوان رئیس جدید جزیره تایوان سوگند یاد کرد.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و لای را یک «جدایی‌طلب خطرناک» خوانده است که موجب «جنگ و افول» این جزیره می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha