۴ خرداد ۱۴۰۳، ۴:۳۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85487474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تجدید میثاق رهبران مذاهب اسلامی در پاکستان با شهید آیت‌الله رئیسی

اسلام‌آباد- ایرنا- همایش وحدت آفرین تجدید میثاق با شهدای خدمت و همچنین همبستگی با ملت جمهوری اسلامی ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با حضور رهبران برجسته مذاهب اسلامی، نخبگان علمی و دانشجویان در شهر لاهور پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجتماع با شکوه گرامیداشت شهدای سانحه سقوط بالگرد پنجشنبه شب به میزبانی حوزه علمیه عروه الوثقی در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

پخش کلیپ‌های تصویری از لحظه تدفین و خاکسپاری رئیس جمهور شهید و همراهانش، مدیحه سرایی در رثای نبی مکرم اسلام (ص) و سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و قرائت فاتحه از دیگر ویژه برنامه‌های این همایش همزمان با شام غریبان شهدای خدمت بود.

علمای برجسته شیعه و سنی پاکستان، اساتید و شخصیت‌های حوزوی ایالت پنجاب و همچنین معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و مسئول خانه فرهنگ ایران در شهر لاهور در همایش تجدید میثاق با شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای سانحه سقوط بالگرد حضور یافتند.

تجدید میثاق رهبران مذاهب اسلامی در پاکستان با شهید آیت‌الله رئیسی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی رئیس حوزه علمیه عروه الوثقی به عنوان میزبان این برنامه در سخنانی بر پیروی از اندیشه‌های شهید آیت‌الله رئیسی برای غلبه بر چالش‌های مشترک و حرکت در مسیر یکپارچگی جهان اسلام تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مسیر ناتمام شهید آیت الله رئیسی در دیپلماسی وحدت و همسایگی به ویژه استکبار ستیزی باید دنبال شود تا ملت‌های منطقه نتیجه آن را ببینند.

تجدید میثاق رهبران مذاهب اسلامی در پاکستان با شهید آیت‌الله رئیسی

حجت‌الاسلام والمسلمین نقوی با تاکید براینکه سفر به پاکستان رئیس جمهور شهید همیشه در قلب و ذهن مردم ما زنده خواهد ماند، اظهار کرد: فلسطین و محور مقاومت نیز هیچ‌گاه خدماتی را که شهیدان مقاوم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان انجام دادند، فراموش نخواهند کرد.

تجدید میثاق رهبران مذاهب اسلامی در پاکستان با شهید آیت‌الله رئیسی

برخی از شخصیت‌های پاکستانی نیز با ابراز تسلیت و همدردی خود با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، گفتند: بدون تردید خدمات مخلصانه شهید آیت‌الله رئیسی برای ملت ایران و صحنه بین‌الملل به ویژه دفاع از فلسطین و ملت‌های مظلوم، هرگز از اذهان ملت‌های مسلمان پاک نشده و به الگویی برای سایر اقوام و دولت‌ها بدل خواهد شد.

تجدید میثاق رهبران مذاهب اسلامی در پاکستان با شهید آیت‌الله رئیسی

به گزارش ایرنا، پیکر خادم الرضا (ع) و سید محرومان شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی با مشایعت تاریخی ملت ایران در مشهدالرضا، شامگاه پنجشنبه در رواق «دارالسلام» حرم علی بن موسی الرضا (ع) و در آغوش سلطان مهربانی‌ها و ضامن آهو به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

این در حالی بود که هزاران نفر از مردم مشهد و استان خراسان رضوی به همراه زائران و مجاوران بارگاه منور امام مهربانی‌ها، حضرت رضا (ع) از ساعت‌ها پیش به انتظار نشسته‌اند تا با چشمان اشک بار و دل‌های پر از درد و آه فراق برای آخرین بار با رئیس جمهور محبوب خود وداع کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha