۴ خرداد ۱۴۰۳، ۳:۱۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85487470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش مالیات در فلسطین اشغالی برای تامین هزینه‌های جنگ غزه

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که مقامات این رژیم برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه مالیات را افزایش دادند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از روزنامه جروزالم پست، وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی ۵.۲۹ درصد مالیات املاک را افزایش داده است که بر اثر آن هزینه زندگی در اراضی اشغالی افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، این بزرگترین جهش در مالیات املاک در ۱۷ سال گذشته است و هدف آن تامین هزینه‌های جنگ است.

همچنین ولادیمیر بیالیک هماهنگ کننده کمیته مالی کنست از حزب یش عتید از این اقدام انتقاد کرده و آن را در تعارض با وعده‌های انتخاباتی ۲۰۲۲ در خصوص عدم افزایش مالیات املاک اعلام کرده است.

کارشناسان و تحلیلگران با توجه به خالی شدن خزانه رژیم صهیونیستی و کسری شدید بودجه، اشغال دوباره نوار غزه را به خاطر هزینه‌های آن، یک خودکشی اقتصادی می‌دانند.

به گزارش ایرنا، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کسری بودجه این رژیم در ۱۲ ماه منتهی به ماه آوریل به هفت درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته و از ۶.۶ درصد برای کل سال ۲۰۲۴ فراتر رفته است.

همچنین درآمدهای مالیاتی رژیم صهیونیستی در سه ماه اول سال جاری میلادی ۴.۱ درصد و در ماه آوریل نیز ۱۳.۱ درصد کاهش یافته است.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» پیش تر اعلام کرده بود که کسری ماهانه بودجه رژیم صهیونیستی در ماه مارس به حدود چهار میلیارد دلار آمریکا یا معادل ۶.۲ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha