۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲:۰۹
کد خبر: 85487456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفر ۲ روزه پوتین به بلاروس؛ جنگ اوکراین محور گفت وگوها + فیلم

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک سفر رسمی ۲ روزه برای دیدار و رایزنی با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس درخصوص جنگ اوکراین و فعالیت‌های لهستان و کشورهای بالتیک در مرز با بلاروس، وارد مینسک شد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از ریانووستی، هواپیمای رئیس جمهور روسیه که به دعوت لوکاشنکو راهی پایتخت بلاروس شده است، ساعتی پیش در فرودگاه مینسک بر زمین نشست.

سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری بلاروس در بیانیه‌ای، اعلام کرد: رئیس جمهور بلاروس در فرودگاه مینسک با پوتین دیدار و از وی استقبال کرد.

این بیانیه می‌افزاید: قرار است روسای جمهور بلاروس و روسیه روز جمعه در کاخ استقلال در مینسک با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند.

بر اساس این بیانیه، وضعیت و چشم‌انداز توسعه کل روابط دو جانبه، دستور کار ادغام و اجرای تصمیمات اتخاذ شده از سوی شوراهای عالی دولتی ۲ کشور، گفت وگوهای سیاسی، ارتقای تبادلات تجاری و اقتصادی از اهم موضوعاتی است که در دیدار روسای جمهور دو کشور مطرح و درباره آنها رایزنی خواهد شد.

به نوشته ریانووستی، علاوه بر دستورکار مذاکرات فوق‌الذکر، دیدار و گفت وگوی روسای جمهور بلاروس و روسیه به طور سنتی با تمرکز بر دستور کار بین‌المللی، وضعیت منطقه و پاسخ مشترک به چالش‌ها و تهدیدهای نوظهور خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پوتین و لوکاشنکو پیش تر (یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲) در سن پترزبورگ با یکدیگر دیدار و درباره مسائل اقتصادی، نظامی و صنعتی گفت وگو و رایزنی کرده بودند.

روسای جمهور روسیه و بلاروس در جریان نشستی دو جانبه در سن پترزبورگ بر گسترش همکاری‌ها میان دو کشور به خصوص در زمینه صنایع تسلیحاتی تاکید کردند.

پوتین در ابتدای این دیدار گفت که ۲ کشور در حال توسعه روابط در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد، آموزش و فرهنگ هستند.

لوکاشنکو نیز در این دیدار خواستار توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی و نظامی میان مینسک و مسکو شد.

روسای جمهور روسیه و بلاروس همچنین روز دوشنبه (۹ بهمن ۱۴۰۲) در جریان یک نشست با هدف ایجاد یک اتحادیه، درباره همکاری‌های اقتصادی و امنیتی دو جانبه به بحث و رایزنی با یکدیگر پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha