تشییع شهید «رحمتی» با صلوات خاصه امام رضا (ع)

مراغه- ایرنا- تشییع پیکر شهید «مالک رحمتی» با طنین صلوات خاصه امام رضا (ع) و خیل عظیم مردم عزادار در مراغه، حال و هوای حرم ثامن‌الحجج (ع) را برای زادگاه این شهید راه خدمت به ارمغان آورد. 

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه روز جمعه در حاشیه آیین تشییع پیکر این شهید گلگون‌کفن به خبرنگار ایرنا بیان کرد: نزدیکان و بستگان استاندار شهید آذربایجان‌شرقی پیش از این از علاقه ویژه ایشان به صلوات خاصه امام رضا (ع) گفته بودند و بر همین اساس نیز برای پخش این صلوات در آیین تشییع برنامه‌ریزی شد.

«مرتضی مینویی» افزود: شهید «رحمتی» که به گفته خودش در سایه اراده و تلاش به خادمی امام رضا (ع) رسیده بود، مسئولیت‌هایی هم در آستان قدس رضوی داشت و به امام هشتم شیعیان عشق می‌ورزید.

وی به برخی از مسئولیت‌های ایشان اشاره، و بیان کرد: شهید «رحمتی» مسئولیت‌هایی چون قائم‌مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی و عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس را در کارنامه کاری خود داشت.

تشییع شهید «رحمتی» با صلوات خاصه امام رضا (ع)
شهید «رحمتی» علاقه خاص به صلوات خاصه امام رضا (ع) داشت

فرماندار مراغه این را هم بیان کرد که علاقه شهید «رحمتی» به صلوات خاصه بی‌سبب نیست زیرا علاوه بر آنکه حال و هوا و آرامش مشهدالرضا (ع) را در ذهن تداعی می‌کند، زیارت را هم از راه دور میسر می‌سازد.

به گزارش ایرنا عزادران حاضر در آیین تشییع پیکر شهید «رحمتی»، با زمزمه صلوات خاصه امام رضا (ع) بار دیگر از پروردگار خواستند تا به «علی بن موسی الرضا(ع)»، همان پسندیده پیشوای پارسا و منزه، درود و رحمت بفرستد.

صلوات خاصه امام رضا (ع) از زیباترین و شورانگیزترین ذکرهای مستحبی است که آن را می‌توان از راه دور یا نزدیک به روح مطهر امام هشتم نثار کرد؛ زیارتی که «ابن قولویه» آن را از ائمه معصوم (ع) روایت کرده بود.

گفتنی است وزیر کشور برخی دیگر از مسئولان کشوری، لشکری و استانی برای حضور در آیین تشییع و تدفین شهید رحمتی به‌ مراغه سفر کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha