بیش از هفت هزار زائر از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به بیت الله الحرام مشرف خواهند شد + فیلم

اصفهان-ایرنا-مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، امسال تعداد هفت هزار و ۸۵۳ زائر در قالب ۵۶ کاروان از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به بیت الله الحرام مشرف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوذر ضیایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ضمن تسلیت شهادت مظلومانه آیت الله رییسی و هیات همراه، افزود: عملیات اعزام زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳ از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از روز پنجشنبه سوم خرداد آغاز شده است و دیروز نخستین گروه‌های زائران استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در ۲ نوبت ساعت هفت و ۱۵ دقیقه و ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه بعدازظهر از فرودگاه اصفهان به مقصد مدینه منوره پرواز کردند.

وی ادامه داد: بازه زمانی انجام عملیات اعزام حجاج از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان ۱۱ روزه است و از تاریخ سوم خرداد ماه آغاز شده و تا ۱۳ خرداد ادامه دارد و در این عملیات تعداد پنج هزار ۱۰۳ زائر مدینه قبل و ۲ هزار و ۷۵۰ زائر مدینه بعد می باشند.

ضیایی خاطرنشان کرد: با عنایت به تراکم و ازدحام جمعیت کاروان ها از زائران محترم درخواست می شود در جهت تسهیل در امر خدمت رسانی، حتی المقدور به صورت گروهی و حداقل چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور پیدا کنند و از همراه داشتن مشایعت کنندگان خودداری به عمل آورند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه پروازهای حج تمتع از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «ایران ایر» انجام می شود، تاکید کرد: همه تجهیزات و زیرساخت های عملیاتی و پروازی برای اعزام زائران از فرودگاه اصفهان به عربستان فراهم و تمهیدات لازم در این راستا اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر در قالب ۶۱۴ کاروان از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، به عنوان معین فرودگاه‌های کشور عمل می‌کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری و هدایت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha