۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷
کد خبر: 85487437
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادای احترام جامعه یهودیان ساکن انگلیس به شهدای خدمت ایران + فیلم

لندن – ایرنا – شماری از علمای یهودی مقیم انگلیس برای عرض تسلیت و ادای احترام به رئیس جمهوری فقید کشورمان و شهدای سانحه هوایی، امروز (جمعه) در سفارت ایران در لندن حاضر شدند.

به گزارش ایرنا، خاخام‌های یهودی ابتدا مورد استقبال علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت ایران در لندن قرار گرفته و در گفت‌وگو با وی، این ضایعه ناگوار را تسلیت گفتند.

آن‌ها همچنین طی بیانیه‌ای خطاب به سفارت کشورمان از حمایت‌های بی‌دریغ ایران نسبت به آرمان فلسطین تقدیر و تشکر کردند. کاردار کشورمان نیز طی سخنانی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران به مسیر عدالتخواهی برای مردم فلسطین ادامه خواهد داد و تغییری در سیاست‌ها ایجاد نخواهد شد.

علمای یهودی در پایان این مراسم، ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت ایران، دفتر یادبودی را که به همین مناسب در سفارت گشوده شده است، امضاء کردند.

دفتر یادبود شهدای خدمت ایران روز سه‌شنبه در سفارت کشورمان در انگلیس گشوده شد و تاکنون سفرا و دیپلمات‌های ده‌ها کشور خارجی این دفتر دیپلماتیک را امضاء کرده‌اند. فردا (شنبه) هم دوستداران انقلاب قرار است برای ادای احترام به آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید ایران مقابل سفارت کشورمان تجمع کنند.

آن‌ها طی روزهای گذشته با قرار دادن دسته‌گل مقابل سفارت، با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرده و مراتب ناراحتی عمیق خود را از این ضایعه ناگوار به نمایش گذاشتند. گفتنی است که سفارت کشورمان از دوشنبه گذشته پرچم جمهوری اسلامی ایران را به حالت نیمه برافراشته درآورده و با صدور بیانیه‌ای شهادت رئیس جمهوری و همراهان وی را به همه هموطنان مقیم انگلستان تسلیت گفته است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha